×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25401 خبر
توافق ۴جانبه ازبکستان، ترکمنستان، روسیه و ایران

به گزارش همنوا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که برای شرکت در بیست و ششمین مجمع اقتصادی سالانه در سن‌پترزبورگ روسیه، وارد این کشور شده است، طی نشستی با ماسکویچوف رئیس کمیته حمل و نقل دوما روسیه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد که ماحصل این رویداد، توافق ۴جانبه ازبکستان، ترکمنستان، روسیه و ایران در خصوص مسیر ترانزیت، سوخت استاندارد، راه و دریا است.

در پی تبادل نظر بذرپاش و ماسکویچوف پیرامون موضوعات حمل و نقل دو کشور، توافق در حوزه دریایی و در خصوص بندر امیرآباد، انزلی و کاسپین نیز حاصل شد.

همچنین جلسه مشترک با استانداران آستاراخان، چلیابینسک و سامارا از دیگر برنامه‌های نماینده جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بیست و ششمین مجمع اقتصادی سنت‌پترزبورگ با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روسای جمهور کشورهای مشترک المنافع و نخست ‌وزیران و وزرای اقتصادی بیش از ۱۲۰ کشور جهان برگزار شد که حضور پررنگ وزیر راه و شهرسازی در این مجمع با دستاوردهای متعددی از جمله توافق یاد شده در زمینه حمل و نقل همراه بود.

همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از تازه‌ترین دستاوردهای صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، بانک و بیمه، نوآوری‌های پزشکی و محصولات دانش‌بنیان نیز برگزار شد.

شایان ذکر است برگزاری ۲۰۰ نشست تخصصی با موضوع راه‌های تقویت همگرایی اقتصادی بین کشورهای مستقل، بررسی راه‌های خنثی کردن تحریم‌ها علیه کشورهای مستقل، همکاری‌های بانکی و مذاکرات چندجانبه به منظور استفاده از ارزهای ملی به جای دلار در مبادلات اقتصادی، از محورهای مهم بیست و ششمین مجمع اقتصادی سن‌پترزبورگ است.

منبع:ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.