×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل آذربایجان شرقی در اولویت است

مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم تبریز در مجلس نوشت: احمد علیرضا بیگی دیشب در گفتگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: براساس مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که باید عمده‌ترین اولویت حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو موضوع آب و انتقال آب ارس باشد چرا که علاوه‌بر خط دوم زرینه‌رود که پشتوانه تأمین منابع آبی تبریز به‌شمار می‌رود، لازم است منبع آب غرب تبریز و مصارف صنعتی شهر از طریق آب ارس تأمین شود که مطالعات آن انجام گرفته است.

 

وی افزود: انتقال آب ارس به تبریز در دولت گذشته مورد تصویب قرار گرفته بود، با این وجود جزو اولین پروژه‌هایی بود که دولت حسن روحانی ابطال آن را اعلام کرد و این ظلم بزرگی در حق مردم آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز بود، در هر صورت این پروژه جزو مطالبات جدی ما قرار دارد.

 

بیگی با بیان اینکه ما در شرایط شکننده‌ای از لحاظ تأمین منابع آبی قرار گرفته‌ایم که حتماً باید چاره‌جویی شود، خاطرنشان کرد: فعلاً این موضوع را به‌عنوان تهدیدی بزرگ برای یک کانون جمعیتی مؤثر در شمال‌غرب کشور دنبال می‌کنیم.

 

استاندار اسبق آذربایجان شرقی، یادآور شد: از طرف دیگر توسعه شهر صنعتی بعثت که در غرب تبریز ایجاد شده، صرفاً مستلزم انتقال آب ارس است؛ چراکه هیچ منبع آبی جدیدی نیست که بتوانیم به این امر اختصاص دهیم و بدین ترتیب راه‌اندازی واحدهای صنعتی جدید را در شهرک بعثت شاهد باشیم.

 

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه توضیح داد: اولویت دوم ما تقویت وضعیت حمل و نقل و زیرساخت‌های حمل و نقل استان است که نقطه کانونی آن رسیدن مسیر راه‌آهن میانه به تبریز و اتصال تبریز به بازرگان از طریق آزادراه است.

 

وی تصریح کرد: مزیت تبریز موقعیت جغرافیایی آن است که موقعیت جغرافیایی صرفاً با سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل می‌تواند مزیت تلقی شود و اگر این اتفاق نیفتد، موقعیت جغرافیایی ما نخواهد توانست تأثیرات قابل توجهی در حیات اقتصادی منطقه داشته باشد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.