×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 31 فروردین 1403  .::.   برابر با : Friday 19 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25368 خبر
فرهنگسرای الغدیر به عنوان اولین فرهنگسرای تخصصی کودک شروع به کار می‌کند/احداث فرهنگسرای کودک در تمام مناطق تبریز

سید کاظم زعفرانچیلر در گفتگو با همنوا ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: به همت ادارۀ شهر دوستدار کودک که زیر نظر معاونت شهرسازی شهرداری تبریز فعالیت می‌کند، فرهنگسرای الغدیر با ایجاد فضای تخصصی و با بهره‌گیری از متخصصان حوزه کودک کار خود را شروع خواهد کرد.

وی افزود: فعالیت ما در این اداره به سه حوزه ایمنی و امنیت، اوقات فراغت و آموزش تقسیم‌بندی شده است که برای بخش ایمنی و امنیت لیست دبستان‌های دولتی را جمع‌آوری کرده‌ایم و قرار است محوطۀ بیرونی مدارس را از نظر روشنایی، خط‌کشی عابرپیاده، پل‌های روی جوب‌ها و .. ایمن‌سازی کنیم و برای حوزۀ اوقات فراغت رایزنی‌هایی را با سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری داشته‌ایم که یکی از پارک‌های شهر به عنوان پارک کودک آماده‌سازی شود.

زعفرانچیلر ادامه داد: در حوزۀ آموزش قدم اول تبدیل فرهنگسرای الغدیر به فرهنگسرای کودک و ایجاد دوره‌های آموزشی هنری، صنایع دستی و ... در این مجموعه است و در قدم‌های بعدی تلاش خواهیم کرد طی ماه‌های آتی در هر یک از مناطق یک فرهنگسرای کودک ایجاد شود.

این عضو شورای شهر همچنین از ایجاد سینمای کودک خبر داد و گفت: طبق رایزنی‌هایی که با حوزۀ هنری اتفاق افتاده تصمیم داریم آمفی‌تئاترهای بلااستفادۀ فرهنگسراها را به سینما تبدیل کنیم و با استفاده از این پتانسیل یک سینمای کودک احداث کنیم که فقط فیلم و کارتون‌های گروه سنی کودک را اکران کند.

وی همچنین با اشاره به طرح‌هایی چون اسنپ کودکان و شهر 95 سانتیمتری تأکید کرد: شهرداری برای مجموعه‌هایی که در راستای ایجاد شرایط مناسب برای کودکان گام بردارند، امتیازاتی قائل خواهد شد تا مجموعه‌ها با ایجاد امکان استفاده از خدمات شهری، بانکی و رفاهی، در ارتفاع 95 سانتیمتری که در بسیاری از شهرهای دیگر اتفاق افتاده، رفاه حال کودکان را نیز فراهم کنند.

سید کاظم زعفرانچیلر در پایان گفت: هر گونه هزینه برای کودکان، سرمایه‌گذاری است و اختصاص بودجه به این حوزه یک نیاز ویژه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.