×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 15 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 4 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25430 خبر
تعطیلات رسمی شورا روندی هر ساله است

هم‌نوا_ مهدی قاسمی

سونیا اندیش در گفت و گو با خبرنگار هم نوا درباره حواشی مربوط به تعطیلات شورای شهر تبریز گفت:

تعطیلات رسمی شورا اتفاقی هر ساله است اما چون لایحه برخی اعضا به رای گیری نرسید داد و فریاد کردند که حق مردم را خوردید! 

 

 وی در ادامه افزود: 

هر سال دو هفته تعطیلات شورا در تمام شهرها هست. چرا سال قبل نگران نبودند و امسال نگران هستند؟ این تعطیلات قانونی است و به این خاطر است که با توجه به جلسات و کمیته‌ها، اعضای شورا به هیچ وجه فرصت نمی کنند که به مسائل شهر برسند بازدید، دیدار یا جلساتی با مردم و محلات داشته باشند و مشکلات شهری را درک کنند. نمایندگان مجلس هم تعطیلاتی دارند که به آن حضور در حوزه‌های انتخابیه می‌گویند و مدت آن یک ماه است.

در شورا هم دو هفته در ۶ ماه اول سال و دو هفته در ۶ ماه دوم سال تعطیلاتی داریم و این تعطیلات هر سال هست و به معنای تعطیل بودن کلی شورا نیست.  تمام اعضای شورا با شهردار جلسه دارند. در طول هفته ۸-۹ جلسه در شورا داریم و بازدید های  ماده ۱۰۰ ، ماده ۷۷ ، کمیسیون ماده ۵ و... که فرصتی برای اعضا نمی‌گذارد. و بازدید کننده هم زیاد است. با توجه به این نکات نمی‌توان حق داد به فردی که لایحه‌اش همان لحظه در همان روز و در مدت تمدید ده دقیقه‌ای مطرح شده و به رای گیری نرسیده و داد و فریاد می‌کند که آی داد و هوار کار مردم ماند!

 

وی در پاسخ به این نکته که گفته شده نمایندگان شورا در مدت این تعطیلات به خوش گذرانی می پردازند؛ گفت: چه خوشگذرانی ما حتی صبح امروز و دیشب هم در بازدید بودیم! ‏

اندیش درباره حواشی فیلم پخش شده در فضای مجازی گفت: جو جو پوپولیستی است، چرایی حرف ایشان را نمی دانم و گویا قسمتی از فیلم منتشر شده است که به این کار، رای جمع کنی گفته می شود! بالاخره چطور شده آن قسمت از فیلم منتشر شده است؟ این عضو شورای شهر تبریز درباره حواشی فیلم پخش شده در ادامه اظهار داشت: قضاوت‌های برخی از مردم از روی ظاهر است. فردی که یک نظر کارشناسی نمی دهد می آید و فریاد می زند که کار مردم ماند.

 

 عضو شورای شهر در ادامه درباره هبه صداوسیما گفت:

در مورد هبه صدا و سیما که دو میلیارد تومان است؛ صدا و سیما کلی درآمد از سایر منابع دارد. در دولت ردیف بودجه خاص و مشخصی دارد. چطور شده این دو میلیارد هزینه برای ساخت سریال جلال را از ما می‌خواهند از حق و عوارض مردم می خواهند ؟

 

اندیش در مورد قطعی آب تبریز گفت: با مدیرکل آب و فاضلاب جلسه‌ای داشتیم و ایشان گفتند طرح انتقال آب ارس به تبریز انجام نشده است از طرفی هم مصرف زیاد است. ما هم گفتیم حداقل برنامه‌ای را که می‌دهید اجرایی کنید.  ما تذکرات خودمان را داده ایم با استانداری هم جلسه برگزار کرده‌ایم. آب را در تابستان قطع کنیم دیگر میخواهیم چه کاری برای مردم انجام دهیم؟

او تاکید کرد: اداره آب و فاضلاب هم زیر نظر استانداری است و شورا نمی‌تواند مستقیما ورود کند. ما هم نهایتا میتوانیم نظر مردم را انتقال دهیم. 

شورا هم از خود مردم است. اگر آب مردم قطع می‌شود آب اعضای شورا هم قطع می‌شود‌ آب خود ما هم روز تعطیل چند ساعت قطع بود. ما هم از همین مردم هستیم با رای مردم به شورا راه یافته ایم. منتخب دولت نبوده‌ایم و منتخب مردم هستیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.