×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 31 فروردین 1403  .::.   برابر با : Friday 19 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25367 خبر
تشریح روند تصویب لایحه رتبه بندی توسط رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس

به گزارش پایگاه خبری هم نوا؛ به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی اسماعیلی یکی از خواسته‌های دیرینه معلمان را تصویب نظام رتبه بندی معلمان و پرداخت حقوق و مزایا بر اساس شایستگی‌ها دانست و اظهار کرد: کمیسیون آموزش بر مبنای سند تحول بنادین و برنامه ششم توسعه موضوع بررسی لایحه رتبه بندی را آغاز و به دنبال اجرایی کردن این خواسته دیرینه فرهنگیان است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنانچه بتوانیم رتبه بندی را که در راستای ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان بوده و توجه جدی به جایگاه علمی آنان دارد را به نتیجه برسانیم و نهایتا این قانونگذاری منجر به ارتقای مقام و منزلت معیشتی معلمان شود، کار مهمی صورت خواهد گرفت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 اظهار کرد: بر همین اساس ما در کمیسیون تلفیق، پیش از تحویل لایحه رتبه بندی فرهنگیان به مجلس، بودجه اجرای آن را در لایحه 1400 پیش بینی کردیم و پس از آن کلیات آن را به صورت دو شوری در صحن علنی مجلس به تصویب رساندیم.

وی ادامه داد: در کمیسیون آموزش مجلس به دنبال این هستیم این لایحه به نحوی اصلاح و تصویب شود که مطالبات مد نظر معلمان در آن لحاظ شود و تاکنون نیز طی چندین جلسه کارشناسی اصلاحات مهمی در جهت ارتقای منزلت معلمان صورت گرفته است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: تلاش ما در اصلاح این شیوه‌نامه این است که تمامی معلمانی که شامل  آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون شاغل در واحدهای آموزشی و تربیتی که صرفا در مشاغل مذکور در واحدهای آموزشی و تربیتی اشتغال به خدمت دارند، شامل رتبه بندی معلمان شوند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.