×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
تزریق واکسن مانع انتشار ویروس نیست

به گزارش پایگاه خبری همنوا،اصغری ۱۲ مرداد ماه در جریان بازدید از بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: ما شرایط سختی را در انتشار دلتا کرونا در استان شاهد هستیم به طوری که تعداد بیماران با بستری روزانه ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان به ۵۳۹ نفر افزایش یافته است.

وی خطرناک بودن دلتا ویروس را با انتشار سریع در گروه‌های سنی مختلف یادآور شد و تصریح کرد: حتی در مراکز بیمارستانی بوعلی ویژه کودکان ۲۰۰ نفر مراجعه روزانه داشتیم که منجر به بستری شدن ۹ کودک بر اثر ابتلا به دلتا کرونا شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ویروس وحشی دلتا کرونا را قدرت سرایت بسیار بالا خطرناک توصیف کرد و گفت:‌ در کنار انتشار این ویروس و برخی بی‌توجهی‌ها و غفلت‌ها، همکاران ما سرعت واکسیناسیون را افزایش دادند به گونه‌ای که تاکنون ۱۸۲ هزار دز واکسن در استان تزریق شده که ۱۴۱ هزار دز در نوبت اول و ۴۰ هزار دز در نوبت دوم بوده است.

اصغری افزود: روزانه ۱۰ هزار دز تزریق واکسن برای گروه‌های سنی مختلف انجام می‌شود و تلاش بر این است تا شرایط در انتشار ویروس کرونا مهار شده و بیش از این شاهد افزایش و هجوم بیماران به مراکز بیمارستانی به ویژه امام خمینی نباشیم.

رئیس مرکز اورژانس بیمارستان امام خمینی اردبیل نیز با اسفناک خواندن وضعیت مراجعین مبتلا به دلتا کرونا خاطر نشان کرد: واقعا شرایط حادی را در استان تجربه می‌کنیم به گونه‌ای که در پیک پنجم الگوی انتشار ویروس خانوادگی است.

حمیدخلق هموطنان را از حضور در تجمعات به ویژه مراسم عروسی و عزا بر حذر داشت و اضافه کرد: عمده بستری‌های بیمارستان امام بدحال هستند و به شکل خانوادگی به این ویروس خطرناک گرفتار شده‌اند.

وی بیان کرد: انبوه بیماران در بیمارستان امام خمینی و تعداد تخت‌های پر شده بخش عمومی و ویژه نگرانی‌های ما را چندین برابر کرده و به نظر می‌رسد با تداوم این شرایط آمار فوتی‌ها نیز بالا رفته و بیماران بدحال شرایط سختی را تجربه کنند.

رئیس مرکز اورژانس بیمارستان امام خمینی اردبیل ادامه داد: ما از هموطنان عاجزانه خواهش می‌کنیم تا از حضور در مکان‌های پرتجمع و دورهمی‌ها پرهیز کرده و به حفظ سلامتی خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند.

حمیدخلق تصریح کرد:‌ در همه مکان‌ها باید زدن ماسک به عنوان یک الزام مورد توجه قرار گیرد، چرا که کوچکترین بی‌احتیاطی می‌تواند بزرگترین فاجعه را به همراه داشته باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.