×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان به صادرات محصولات مقابله با کرونا

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، علی وحدت اظهار داشت: در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال برنامه ریزی برای دوره دوم کمک به شرکت های دانش بنیان در زمینه مقابله با کرونا هستیم که در این دوره در نظر داریم به محصولات نمونه در جهت صادرات کمک کنیم و امیدواریم بتوانیم یک جهش جدی در خصوص صادرات دانش بنیان در این زمینه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: حمایت های صندوق در این دور مربوط به تسهیلات ضمانت نامه، سرمایه در گردش و نیز تمهیداتی است که باید با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای این شرکت ها صورت گیرد تا با توجه به شرایط تحریم بتوانند صادرات خود را انجام دهند.

وحدت یادآور شد: امیدواریم این امر با توجه به اینکه نیاز داخل برطرف شده است، یک جهش برای سال ۹۹ و در سال جهش تولید باشد و بتوانیم از فرصت شیوع ویروس کرونا برای صادرات محصولات دانش بنیان در این زمینه استفاده کنیم.

 

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور از سال گذشته، تلاش صندوق نوآوری و شکوفایی این بود که تسهیلات حمایتی در خصوص کرونا در سال ۹۸ نهایی شود تا بتواند به شرکت ها در این خصوص کمک کرده باشد و از طرفی نیاز مردم را نیز به محصولات مقابله با کرونا برطرف کند.

 

پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به ۷۰ شرکت دانش بنیان 

 

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: کل ارزیابی طرح های ارسالی از سوی شرکت های دانش بنیان در صندوق در سال ۹۸ نهایی شد و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۷۰ شرکت با توزیع فراوانی به ۱۸ استان پرداخت شد.

وی گفت: این حمایت ها موجب شد که محصولات مورد نیاز در زمینه مقابله با ویروس کرونا اعم از تجهیزات پزشکی و مواد ضدعفونی و ماسک و سایر تجهیزات به سرعت تولید شود و افتخاری برای کشور رقم بخورد که ایران نیاز به واردات هیچ محصولی ندارد.

صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین به منظور حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان، نمایشگاه جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا را با حضور ۵۰ شرکت دانش بنیان برپا کرده است. در این نمایشگاه شرکت ها محصولات تولیدی خود مرتبط با مقابله با ویروس کرونا را عرضه کرده اند.

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.