×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 31 فروردین 1403  .::.   برابر با : Friday 19 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25368 خبر
تبریز به ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری هم نوا، ایمان غنی‌زاده اظهار کرد: اقدامات بهداشتی اوایل شیوع ویروس کرونا شامل ضدعفونی و شستشوی روزانه اتوبوس‌ها و ضدعفونی ایستگاه‌های اتوبوس توسط معاونت خدماتی مناطق، به صورت مستمر ادامه دارد.

او افزود: استفاده از ماسک تا واکسیناسیون تمامی هموطنان الزامی بوده و ناظرین ما نیز ملزم به ارائه تذکر و هشدار استفاده از ماسک برای مسافرین اتوبوس‌های شهری هستند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به تعداد اتوبوس‌های شهری اعلام کرد: حمل و نقل عمومی وابستگی به حمایت دولت دارد و در کلانشهرها نیز شهرداری‌ها کمک‌هایی می کنند، اما در اثر تحریم و علی‌رغم تلاش زیاد در دو سال گذشته و صحبت با خودروسازها، نتوانستیم ماشینی وارد کنیم.

تبریز به ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد

او اضافه کرد: تبریز با یک میلیون و هشتصد هزار جمعیت، نیاز به یک هزار و هشتصد دستگاه اتوبوس دارد و ما در حال حاضر در بخش دولتی و خصوصی ۶۰۰ اتوبوس داریم.

غنی‌زاده تصریح کرد: دولت موظف به ارائه سالانه حداقل ۱۲۰ دستگاه خودرو نو به شهر تبریز است ولی در مدت ۵، ۶ سال گذشته نتوانستیم خودرویی تهیه کنیم؛ یعنی دولت نتوانست به تعهدات خود در این زمینه عمل کند و تنها موفق به عقد تفاهم برای خرید ۱۵ دستگاه شدیم که از آن نیز تنها ۱۲ دستگاه را تحویل گرفتیم.

او ادامه داد: با خودروسازهای داخلی نیز صحبت کردیم و آنها نیز مشکل واردات قطعات در اثر تحریم داشتند و ۵ تفاهم نامه برای خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس امضا کردیم؛ ولی تنها توافق ما که منجر به خرید اتوبوس شد با شر کت ایران خودرو دیزل بود که توانستیم ۱۵ دستگاه اتوبوس بگیریم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در مورد فرسودگی خودروها نیز گفت: ناوگان ما بالای ۱۲ سال است که بر اساس استانداردها ناوگان‌های حمل و نقل شهری بعد از ۱۲ سال باید به سمت نوسازی برود، نه بازسازی که ما انجام می‌دهیم.

بازسازی ۷۰ دستگاه اتوبوس شهری

او ابراز داشت: درشرایط فعلی تحریم و عدم ورود برخی قطعات، توانستیم به کمک همکاران معاونت فنی، در حوزه بازسازی فعال بوده و نزدیک به ۷۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کنیم.

غنی‌زاده با اشاره به خرید مینی‌بوس و بهره‌مندی از آن نیز گفت: برنامه ما استفاده از مینی بوس‌ها در حومه شهر و اتوبوس‌ها در داخل شهر است و در کنار این، مطابق برنامه حمل و نقل ترکیبی که داریم به شرط تکمیل خط یک متروی شهری، خطوط شرق تبریز را از طریق مینی بوس، و با هماهنگی شرکت مترو، به ایستگاه ۴ یا ۵ هدایت کنیم.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه تأکید کرد: هوشمند سازی، شفافیت و مدیریت هزینه جزو اولویت ما در دو سال گذشته بود که در تمامی موارد چه اتوشارژ، سوختگیری، تردد ماشین و انرژی بالای ۸۰ درصد انجام گرفته و اگر تکمیل شود ارائه خدمات به شهروندان تسهیل می یابد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.