×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
تامین گاز نیروگاه‌ها در دوران اوج مصرف

عباس اعظمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تامین گاز نیروگاه‌ها، اظهار کرد: علی رغم اینکه صنعت گاز در بخش پالایشگاه هایی و خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز وارد مدار تعمیرات شده و در این تعمیرات حال انجام است تا مانند فصول سرد سال گذشته با حداقل چالش مواجه شویم و در آمادگی کامل برای تامین گاز کشور باشیم اما مشکلی برای تامین گاز نیروگاه‌ها وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها منتقل می‌شود، تاکید کرد: برای دوران پیک نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته و طبیعتا در آن زمان متناسب با نیاز نیروگاه‌ها گاز بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

 

به گزارش هم‌نوا سخنگوی شرکت ملی گاز افزود: بر اساس تدابیر در نظر گرفته شده پیش‌بینی می‌شود که مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه‌ها وجود نداشته باشد و شرکت گاز ایران آمادگی کامل برای تامین سوخت نیروگاه‌ها دارد.

 

اعظمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای گذر از زمستان سال جاری نیز، گفت: در سال گذشته طی یک برنامه‌ریزی منسجم توانستیم با کمترین چالش زمستان را پشت سر بگذاریم و بلافاصله پس از گذر از پیک برنامه‌ریزی برای زمستان سال جاری انجام شد که درحال تکمیل است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تمام نقاط کشور مطابق با برنامه آماده‌سازی تاسیسات در حال انجام است، گفت: تا قبل از شروع فصول سرد سال مطابق برنامه گام به گام تا مرحله عملیاتی این برنامه ها پیش خواهیم رفت.

منبع: ایسنا 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.