×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25241 خبر
تاب آوری مدیران از رسانه‌ها هر روز محدودتر می‌شود

به گزارش همنوا، سید قاسم ناظمی شامگاه چهارشنبه در اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان آذربایجان شرقی گفت: با ورق زدن تاریخ، همواره پیام آوران مورد تهدید و مشکل بوده‌اند چنانچه مراکز رسانه‌ای و تلویزیون نیز جز اولین مکان‌هایی هستند که با رخ دادن کودتا، تسخیر می‌شوند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: خبر و حرف جدید مشکلاتی به همراه دارد اما راویان آن، علاوه بر اینکه باید بر اخلاق و تفکر مسلط باشند باید از سوی سیاست گذاران و مدیران جامعه نیز مورد توجه قرار بگیرند و در غیر این صورت هیچ‌گونه رشد و توسعه‌ای رخ نخواهد داد و در نهایت، جامعه به سوی رکود پیش خواهد رفت.

وی افزود: با وجود تکثر رسانه‌ها در آذربایجان شرقی، متأسفانه تاب آوری مدیران و تحمل زمامداران از رسانه‌ها هر روز، محدودتر می‌شود و رسانه‌ها برای نوشتن و گفتن حرف‌های خود، با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

ناظمی گفت: نظر بر این نیست که رسانه باید برای گفتن هر حرفی آزادانه عمل کند بالاخره در تمامی کشورها و فرهنگ‌ها، لازمه داشتن تریبون، پاسخگویی است.

وی افزود: از سویی ایجاد محدودیت، منجر به خودسانسوری می‌شود که این خود، موجب می‌شودتا ایده‌ها و افکار جدید مطرح شوند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد: اصحاب رسانه باید به قانون اساسی جمهوری اسلامی پایبند بوده و در عین پاسخگویی، مقید به اخلاق باشد. ما در رسانه در حال تولید اطلاعاتی هستیم که افکار عمومی جامعه را شکل می‌دهد و حتی ممکن است حتی یک تیتر اشتباه، حوادثی را در جامعه به وجود می‌آورد که به شدت زیان بار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.