×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی ۴۲۰ واحد مسکونی در خوی می‌سازد

به گزارش همنوا، مسعود رادبه، روز دوشنبه با بیان اینکه تاکنون آواربرداری ۱۴۴ واحد از خانه های تخریب شده در شهر فیرورق به اتمام رسیده است، افزود: از ۲ هفته پیش، ۲۴ نفر از نیروهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با ۲۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در این شهر حضور یافته و کار آواربرداری را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن آذربایجان شرقی علاوه بر ساخت واحدهای مذکور، تعمیر ۲ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله خوی در این شهر را نیز برعهده دارد، اظهار کرد: عملیات آواربرداری در این شهر تا ۲۵ اسفند به اتمام می رسد و همه واحدهای نیاز به تعمیر، تعمیر و تحویل مردم زلزله زده منطقه می شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: پرونده ۲۵۰ واحد از ۴۲۰ واحد مسکونی تخریب شده در شهر فیرورق برای صدور پروانه و نقشه کشی به شهرداری ارسال شده است.

رادبه، ادامه داد: ساخت مسکن برای محرومان و نیازمندان و آسیب دیدگان بلایای طبیعی از وظایف بنیاد مسکن بوده و این بنیاد تلاش می کند تا بخشی از محرومیت ها و عقب ماندگی ها را جبران و به آسیب دیدگان حوادث طبیعی خدمات ارایه کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن شهر خوی و فیرورق در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و به ویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۱۳ مهر و ۲۸ دی امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

در این زمین لرزه علاوه بر اینکه سه نفر فوت و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم شدند، ۱۳ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۲۰ واحد تخریبی هستند، پنج هزار و ۵۰۰ واحد دامی نیز خسارت دیده که یک هزار و ۵۰۰ واحد تخریبی هستند.

 

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.