×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
برگزاری رزمایش پیشگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران

به گزارش همنوا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان، رییس این اداره در هوراند با اشاره به اینکه در این مانور محیط بانان این مجموعه همراه بخشدار مرکزی و اعضای مدیریت بحران شهرستان حضور داشتند، گفت: با توجه به پوشش گیاهی و رشد بالای گیاهان در جنگل های ارسباران لزوم افزایش آمادگی محیط‌ بانان بسیار ضروری است.

قادر مین باشلو ادامه داد: در این رزمایش اقدامات کنترلی و پیشگیرانه و استفاده از ابزارهای مهار آتش‌سوزی از جمله تجهیزات اطفای حریق همچون روت فایر، دستگاه‌های دمنده، دستگاه آب‌پاش، آتش‌کوب و کپسول‌های آتش خاموش‌کن برای جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی و گسترش آن در فصل گرم سال اجرا شد.

وی گفت: مطابق آماده باش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در خصوص مقابله با آتش سوزی جنگل ها و مراتع و نیز با توجه به ارزش بالای زیست بوم ذخیرگاه بین المللی ارسباران مانور مشترک فوق با هماهنگی اداره منابع طبیعی شهرستان هوراند برگزار شد.

مین باشلو اظهار کرد: ذخیرگاه زیستکره ارسباران یکی از زیست بوم‌های ارزشمند آذربایجان شرقی است و با توجه به حساسیت این منطقه و آسیب پذیری آن، وظایف دستگاه‌های متولی در کنترل آتش سوزی‌ها بسیار مهم است.

وی ابراز امیدواری کرد امسال اعتبار لازم برای پروژه‌های پیشنهادی پیشگیری و اطفاء حریق در فصل مدیریت بحران شهرستان محقق شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.