×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
اولین استاندار شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد

به گزارش هنوا،  «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان‌شرقی همراه با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع)، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ کمک خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» دچار سانحه هوایی شدند و همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

پیکر شهید «مالک رحمتی»، استاندار آذربایجان شرقی، صبح جمعه (۴ خرداد ۱۴۰۳) در شهر مراغه تشییع و در گلشن زهرای این شهر به خاک سپرده شد.

شهید رحمتی، به عنوان نخستین استاندار شهید، در مدت چهار ماه خدمت، با عملکرد خیره‌کننده، مدیریت استان را در آستانه تحول اساسی قرار داد.

مردم شهر حسینی مراغه که در آیین تشییع پیکر شهید «مالک رحمتی» حسین‌گویان به عزاداری پرداخته و با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کرده بودند، پس از آیین تشییع، فوج‌فوج به سمت محل خاکسپاری در گلشن زهرا (س) روانه شدند و ترافیک سنگین در این مسیر ایجاد شد.

وزیر کشور در این آئین پرشور گفت: خواسته مردم آذربایجان شرقی هر جا باهم بودیم این بوده که استانداری بعدی مثل مالک رحمتی باشد.

وحیدی با بیان اینکه امروز شهید «مالک رحمتی» به لقا رسید، بیان کرد: این شهید بر عهد خود صادق بود و هیچگاه در اجرای عهد کوتاهی نکرد.

تشییع پیکر شهید «مالک رحمتی» با طنین صلوات خاصه امام رضا (ع) و خیل عظیم مردم عزادار در مراغه، حال و هوای حرم ثامن‌الحجج (ع) را برای زادگاه این شهید راه خدمت به ارمغان آورد.

رحمتی اول بهمن ۱۴۰۲ موافقت هیئت دولت برای سمت استانداری آذربایجان‌شرقی را کسب، و ۲ روز بعد کارش را در حالی آغاز کرد که پیش از آن آیت‌الله شهید «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نیز به عنوان نماینده ولی‌ فقیه در استان، حمایت قاطع خودش را از این جوان انقلابی و توانمند با صراحت اعلام کرده بود.

وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق (ع) و دکتری تخصصی حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و قبل از استانداری آذربایجان‌شرقی، در جایگاه معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی قرار داشت.

شهید «رحمتی» همچنین سوابق اجرایی دیگری چون قائم‌مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضو هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.

مالک در خدمتگزاری و تولد یکِ یک بود

شهید «رحمتی» طی اول فروردین ۱۳۶۱ در کوچه «شهیدین» از محله «شریعت‌آباد» مراغه متولد شد و آنگونه که «مهدی شکاری» از دوستانش به نقل از خود «مالک» نقل می‌کند، ایشان با مزاح راجع به تاریخ تولدش می‌گفت: «یکِ یک هستم»؛ اما «یک یک» بودن این شهید تنها در تاریخ تولد خلاصه نمی شود و به اذعان بسیاری از مردم و مسئولان در عطش خدمتگزاری به محرومان نیز حرف نداشت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.