×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
اولویت اعتبارات سفر رییس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی حوزه آب و برق است

به گزارش همنوا، زین العابدین رضوی خرم در شورای برنامه ریزی استان با اشاره به پرداخت مرحله اول اعتبارات سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی گفت: بنا بود مرحله اول اعتبارات، به صورت نقدی باشد، اما فرارسیدن زمان پرداخت یارانه‌ها، منابع نقدی دولت را بیشتر به این سمت سوق داد و قسط اول اعتبارات به صورت اوراق در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفته است.

رضوی خرم خاطرنشان کرد: تفاوتی که اوراق قسط اول اعتبارات سفر استانی با اوراق معمول دارد این است که سه ساله نبوده و یک ساله هستند و تقریبا نقد محسوب می‌شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اولویت ما برای صرف اعتبارات سفر، حوزه برق، آب، راه و مسائل فرهنگی است، تاکید کرد: دستگاه‌های متولی باید گزارش عملکرد و پیشرفت پروژه‌های مرتبط را حداکثر هر سه ماه یک بار ارائه کنند.

وی با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی اعتبارات و منابع استان در سال جاری که چند درصد از میانگین کشور بیشتر است، اظهار کرد: دستگاه‌ها در مبادله موافقت‌نامه برای جذب اعتبارات استان تعلل نکنند تا کارها به سرعت شروع شده و پروژه‌ها با تاخیر و توقف مواجه نشود.

وی خاطرنشان کرد: منابع بانکی مربوط به اعتبارات سفر استانی هم که به همه بانک‌های عامل ابلاغ شده است، باید به سرعت جذب شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه وضعیت آب و برق در کشور و  به تبع آن در استان ما نیز خوب نیست، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط مسئولان، رعایت مردم و مصرف بهینه، امیدواریم مدت دو ماه باقی مانده از اوج مصرف را بدون خاموشی عبور کنیم.

وی گفت: امسال نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم تا صنایع را بدون خاموشی اداره کنیم و تاکنون موفق شدیم حداقل خاموشی را در صنایع داشته باشیم تا دچار ضرر و زیان نشوند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم فروش سریع و مولدسازی ۲۵۰ ملک شناسایی شده دولتی تاکید و اضافه کرد: در این ارتباط هیچ سازمانی خساست به خرج ندهد، چرا که بخشی از منابع مورد نیاز از همین محل باید تامین شود.

وی از موافقت با مبادله موافقت‌نامه دو نیروگاه در سطح استان و واریز ۲۲ میلیون دلار سهم استان برای سد خداآفرین خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی هم سهم استان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور در سال جاری را ۳.۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: این اعتبارات نسبت به سال گذشته در حدود ۲۶ درصد رشد داشته است.

محمد فرشکاران افزود: مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان با این میزان رشد از یک‌هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به رقم ۲ هزار و ۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است.

فرشکاران خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۵۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ عمومی، ۱۳۷ میلیون تومان اختصاصی و ۵۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز مربوط به ردیف‌های توازن منطقه‌ای است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.