×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
انتقاد ترامپ از چین با لحنی تند و بی‌سابقه

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ در آخرین موضع‌گیری خود علیه پکن، از ادبیاتی غیررسمی‌تر استفاده کرده و برای خطاب قرار دادن طرف چینی، کلماتی نظیر «ابله» و «احمق» را به کار برده است. رییس‌جمهوری آمریکا عملکرد چین را عامل شیوع کرونا در جهان معرفی کرده است.

 

در توئیتی که ترامپ منتشر کرده، آمده است: یک احمقی در چین به تازگی بیانیه‌ای منتشر کرد که به جز چین همه را بابت ویروسی که اکنون صدها هزار کشته برجای گذاشته، سرزنش می‌کند. لطفاً به این ابله توضیح دهید، این «بی‌کفایتی چین» بود، نه چیزی غیر از آن که این کشتار جمعی جهانی را رقم زد.

 

این که ترامپ در این توئیت دقیقاً کدام مقام چینی را مدنظر داشته است، معلوم نیست اما احتمال دارد منظور رییس‌جمهوری آمریکا، سفیر چین بوده باشد. ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ ایالات متحده باید از رفتارهایش در انداختن تقصیرها به گردن کشوری دیگر در دوران پاندمی کروناویروس دست بکشد و در مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل شرکت کند.

 

یک سخنگوی ارشد دولت چین نیز اخیراً اظهار کرد، باور به این که پکن با کمک به دیگر کشورها در زمینه مقابله با کرونا، در حال رقابت برای رهبری جهانی است، کوته‌فکرانه و نامعقول است.

 

در هفته‌های گذشته ترامپ بارها پکن را مورد انتقاد شدید قرار داده است؛ از جمله در نامه‌ای که اخیراً به سازمان بهداشت جهانی نوشته است. او پیش از این چین را عامل ارتکاب «اشتباهی هولناک» در شیوع کروناویروس جدید دانست که «تلاش کرده بر آن سرپوش بگذارد».

 

او یک بار هم در توئیتی ضمن حمله به دموکرات‌ها نوشته بود: دموکرات‌ها مثل همیشه به دنبال دردسر می‌گردند. آنها هیچ کار سازنده‌ای حتی در زمان‌های بحران انجام نمی‌دهند. آنها نمی‌خواهند گاو شیرده خود، چین را از بابت شیوع این طاعون مقصر بدانند. چین دارد تقصیر را به گردن اروپا می‌اندازد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.