×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Tuesday 23 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25387 خبر
افزایش ۸۲ درصدی فوت‌شدگان مسمومیت با مونوکسید کربن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش همنوا، مهرداد ستاره روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن در سال جاری ۴۰ نفر بود .

وی اظهار داشت: بیشترین آمار فوت شدگان ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن در استان مربوط به تبریز بوده و شهرستان های مرند، بستان آباد، سراب، ورزقان و هشترود در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با بیان اینکه افراد پیر و کودکان به مسمومیت با مونوکسید کربن حساس هستند، گفت: بر اساس این آمار ۴۵ درصد فوت شدگان در رده سنی ۴۰ تا ۶۰ سال، ۱۸ درصد افراد دارای ۶۰ سال به بالا، ۲۳ درصد افراد ۲۴ تا ۴۰ سال هستند.

ستاره، ادامه داد: بر اساس آمار مقایسه ای سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ از نظر تعداد فوت شدگان ناشی از مسمومیت با منوکسید کربن آذربایجان شرقی رتبه سوم کشور و به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

۳۴ نفر در آذربایجان شرقی بر اثر برق گرفتگی و غرق شدگی جان خود را از دست دادند

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماه سال جاری ۱۵ نفر نیز در استان بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند، یادآوری کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته و بر اساس آمار مقایسه ای سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ این استان از نظر تعداد فوت شدگان ناشی از برق گرفتگی دارای رتبه ۱۵ کشور و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رتبه ۲۸ است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماه امسال ۶۰ درصد فوت شدگان ناشی از برق گرفتگی استان در اثر سانحه یا اتفاق و ۴۰ درصد ناشی از حوادث کاری بوده است.

ستاره، افزود: در این بازه زمانی تعداد فوت شدگان ناشی از غرق شدگی در استان ۱۹ نفر و عمدتا مرد بودند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: این استان در تعداد فوت شدگان ناشی از غرق شدگی بر اساس آمار مقایسه ای سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ در رتبه ۱۸ و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه آخر قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: پنج نفر از فوت شدگان ناشی از غرق شدگی در دریاچه مصنوعی و سد، پنج نفر در رودخانه و پنج نفر در استخر کشاورزی، ۲ نفر در استخر شنا و یک نفر در حوض جان خود را از دست دادند.

حوادث ناشی از کار جان ۶۴ نفر را در آذربایجان شرقی گرفت

ستاره، تعداد فوت شدگان ناشی از حوادث کار استان در سال جاری را ۶۴ نفر اعلام کرد و ادامه داد: همه این افراد مرد بوده و تعداد فوت شدگان ناشی از حوادث کار استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: این استان بر اساس آمار مقایسه ای سال گذشته با سال ۱۳۹۹ از نظر تعداد فوت شدگان ناشی از حوادث کار در رتبه ششم و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رتبه ۱۷ را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: علت بیشتر فوت شدگان ناشی از حوادث کار، سقوط از بلندی بوده و عمده آن ها در رده سنی ۲۱ تا ۴۰ سال هستند و بیشترین فوتی نیز مربوط به تبریز است.

ستاره، ادامه داد: در ۹ ماه سال جاری تعداد مراجعان مصدومان ناشی از حوادث کار یک هزار و ۱۵۱ نفر بودند که این تعداد نسبت به همین مدت در سال گذشته ۲ درصد رشد یافته است.

فوت شدگان ناشی از تصادفات رانندگی در استان نیم درصد افزایش یافته است

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماه سال جاری تعداد فوت شدگان ناشی از تصادفات رانندگی مطابق با تعریف کمیسیون ایمنی راه ها ۷۰۹ نفر بود که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیم درصد افزایش یافته است.

ستاره، افزود: این استان از نظر تعداد فوت شدگان ناشی از تصادفات رانندگی بر اساس آمار مقایسه ای سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ رتبه هشتم و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رتبه ۱۹ را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: ۶۰ درصد فوت شدگان مربوط به تصادفات برون شهری، ۱۹ درصد درون شهری، ۶ درصد روستایی و بقیه مربوط به تصادفات غیرترافیکی و خارج استان ( به بیمارستان های استان انتقال داده شده و در این بیمارستان ها فوت کرده اند ) است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۳۱ درصد فوت شدگان سرنشین خودرو، ۳۱ درصد راننده، ۱۸ درصد موتورسوار و ۲۰ درصد عابر پیاده هستند، گفت: ۷۵ نفر از فوت شدگان در رده سنی ۲۵ تا ۴۰ سال، ۷۷ نفر بین ۴۱ تا ۶۰ سال و ۴۲ نفر در رده سنی ۶۰ سال به بالا قرار دارند.

ستاره، تعداد مراجعان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی به پزشکی قانونی استان در ۹ ماه امسال را ۱۴ هزار و ۵۱۶ نفر اعلام کرد و ادامه داد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است و چهار هزار و ۲۹۷ نفر از آنان زن و ۱۰ هزار و ۲۱۹ نفر مرد هستند.

وی یادآوری کرد: این استان از نظر تعداد مراجعان مصدومان حقیقی ناشی از حوادث رانندگی رانندگی بر اساس آمار مقایسه ای سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ در رتبه ششم قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.