×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
اخراج دو نماینده صنفی‌ کارگران «ابنیه فنی آذربایجان»

کارگران ابنیه فنی ناحیه آذر بایجان شرقی که تحت مسئولیت شرکت گسترش آهن راه در محورریلی تبریز به مرند کار می‌کنند، گفتند: «ابوالفضل صدیقی» از کارگاه تبریز و «حامد جانشکار هرزندی» از کارگران قراردادی و نماینده صنفی سابق کارگران ابنیه فنی راه آهن آذربایجان شرقی است که از ابتدای تیر ماه سال جاری به مدت هفت روز است اجازه حضور در محل کار خود را ندارند.

این کارگران در توضیح مخالفت خود با تعدیل نماینده خود گفتند: آقایان «ابوالفضل صدیقی» از کارگاه تبریز و «حامد جانشکاه هرزندی» با ۱۲ سال سابقه کار از سه سال پیش تا پایان اسفند ۹۹از سوی کارگران ابنیه فنی راه آهن آذربایجان شرقی به عنوان نماینده قانونی کارگران؛ مسئول پیگیری مطالبات صنفی کارگران بودند. بخش زیادی از مطالبات کارگران این شرکت مربوط به‌ عدم اجرای سخت و زیان آوری مشاغل کارگران، اجرای طرح تجمیع و طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت نشدن به موقع حقوق کارگران و موضوعات از این دست بوده است.

این کارگران با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های نماینده آن‌ها جنبه صنفی و قانونی داشته است، ضمن درخواست بازگشت به کار این دو همکار خود، گفتند: انتظار می‌رود لااقل نمایندگان کارگری تشکل‌های قانونی از مصونیت و چتر حمایتی برای دفاع از حقوق کارگران یک واحد تولیدی برخوردار باشند. این نوع اقدامات، کارگران را نسبت به این نوع تشکل‌ها بدبین می‌کند. چرا یک نماینده کارگری باید به اتهام «پیگیری مطالبات قانونی حدود ۹۰۰کارگر شاغل در خطوط ابنبه فنی آذربایجان شرقی حق ورود به محل کار خود را نداشته باشد؟!

به نقل از کارگران ابنیه فنی آذربایجان شرقی؛ گفته می‌شود طبق بند ۲ مصوبه تاریخ ۱۲ خرداد ۹۷ شورای تامین استان آذربایجان شرقی، شرکت پیمانکاری گسترش آهن راه حق تعدیل و اخراج هیچ یک از کارگران و حتی اعضای شورای کارگری را ندارد.

کارگران در خاتمه تصریح کردند: در حمایت از دو همکار و نمایندگان اخراجی خود صبح امروز هفتم تیر ماه در ایستگاه تبریز دست به اعتراض زده‌ایم.

محمدرضا قربانی (مدیرکل راه آهن استان آذربایجان) نیز با تایید اتفاقات رخ داده برای دو کارگر شرکت پیمانکاری گسترش آهن راه به ایلنا گفت: آقایان ابوالفضل صدیقی و حامد جانشکار هرزندی از نمایندگاه صنفی کارگران ابنیه فنی راه آهن گسترش آهن راه هستند که پایان ماه گذشته به دلیل بی‌انظباتی در کار تعدیل از کار شده‌اند.

او با بیان اینکه حکم بازگشت به کار این دو کارگر امروز دوشنبه به کارفرمای شرکت گسترش آهن راه ابلاغ شده است، افزود: در حال حاضر انتقاد این دو کارگر که با اعتراض کارگران همراه شده است، به هفت روز ایام بیکاری است که از ابتدای تیر ماه جاری تا به امروز به طول انجامیده است. این کارگران مدعی‌اند هفت روز ایام بیکاری آن‌ها باید به کارکرد یک ماه جاری آن‌ها اضافه شود.

قربانی با بیان اینکه یکی از این کارگران در زمان ساعات کاری به فعالیت انتخاباتی پرداخته و دیگری نیز در امور محوله کم کاری داشته، افزود: بهرحال این کارگران نباید در زمان فعالیت شغلی خود برای مصارف شخصی زمان بگذارند.

به گفته مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی؛ مطالبات مزدی کارگران ابنیه فنی ناحیه آذربایجان به‌روز پرداخت می‌شود. علارغم پرداخت به موقع حقوق در ماه‌های گذشته مبلغ ۳ هزارو ۳۰۰ تومان بن خرید به کارگران داده شده است.

او با بیان اینکه کارگران نباید زیاده خواهی کنند، افزود: چرا باید برای کارگری که در طول یک ماه، هفت روز در محل کار خود حاضر نبوده، حضوری زده شود؟

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.