×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Sunday 28 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25410 خبر
احتمال رسیدن به تفاهمات جدید بین ایران و آمریکا افزایش یافت

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: توافق درباره تبدیل مسایل مورد اختلاف درخصوص پرونده هسته‌ای ایران به پرونده های کوچک برای تسهیل مذاکره درباره آنها صورت گرفت و وجود یک تریبون انسانی در دوحه امر مذاکره و دستیابی به یک توافق را تسهیل می بخشد و ما منتظر تحولات مثبت در خصوص این مسئله در دوره آینده هستیم.

وی اضافه کرد: قطر مخالف گسترش سلاح هسته‌ای در منطقه است و بر خلع سلاح و برچیدن این سلاح از دولت هایی که آن را در اختیار دارند و در راس آنها اسراییل، تاکید می کند.

‍پیشتر وزیر خارجه قطر نیز در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا گفته بود که تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن، فضای بهتری را برای دستیابی به توافق کامل در مورد مساله هسته‌ای ایجاد کرده است.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همچنین اعلام کرده بود که کشورش بسیار مفتخر است که در چارچوب توافق مبادله زندانیان با ایران، بازگشت پنج زندانی آمریکایی را تسهیل کرده است.

«محمد بن عبدالعزیز الخلیفی» وزیر مشاور در وزارت امور خارجه قطر یکشنبه (۲۷ شهریورماه) در آستانه اجرای توافق ایران و آمریکا اعلام کرد که تعدادی از ایرانیان زندانی در آمریکا به عنوان بخش از توافق بین دو کشور با وساطت قطر آزاد شدند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه (۲۸ شهریورماه) درخصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، گفت: روند اجرای توافق میان دو طرف در دو موضوع رفع انسداد مالی دارایی‌های ایران در کره جنوبی و تبادل زندانیان گام به گام و با سرعت مطلوبی پیش رفته است.

وی افزود: بر همین اساس است که در همین روز تبادل زندانیان هم انجام می‌شود و پنج زندانی شهروند ایرانی از زندان‌های آمریکا آزاد می‌شوند. البته ۲ نفر از این تعداد به ایران باز خواهند گشت و یک نفر هم به کشور ثالثی نزد خانواده‌ خود می‌رود و ۲ نفر دیگر هم اظهار تمایل کرده‌اند که در آمریکا همچنان حضور داشته باشند و متقابلا پنج زندانی هم به آمریکا تحویل داده خواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.