×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Tuesday 23 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25387 خبر
آغاز به کار رزمایش انفاق در شهر اولین‌ها

به گزارش همنوا شاید بحبوحه کرونا ویروس پنج گرمی که با سرعتِ برق زندگی همه را تحت تاثیر خود قرار داده است برای برخی ها که دست شان به دهن شان می رسد فرصت خوبی برای ماندن در سرپناهی به اسم خانه باشد اما این ویروس منحوس هم مانند سنگ، تبحر خاصی در پیدا کردن پای لنگ فقرا دارد. مهمان ناخوانده جهان شرایط را برای شهروندانی که در روزهای عادی به سختی خرج زندگی را در می آورند بیشتر از پیش سخت کرده است.

می‌گویند در هر رخدادی عبرتی برای یادگیری وجود دارد که اگر حاصل نشود چرخه زندگی از طرق دیگری بلکه با تجارب تلخ‌تر یادمان خواهد داد. 

کرونا در دل این کشت و کشتارش برای بشری که در خیال خود حس می کند به کمال عقل و فهم رسیده پیام ِمعناداری به ارمغان آورده است. این که خوشبختی هیچ انسانی با وجود یک نگونبخت در دنیا امکان‌پذیر نیست. پس برای رسیدن به خوشبختی راهی جز همدلی با یکدیگر نداریم. زیرا بدبختی همچون کرونا با سرعت شدیدی قابل انتقال است.کاش کویید- ۱۹ تنها این وسعت فکری را به بشر داده باشد که سیستمِ جهانِ هستی با تک‌رویی‌ها و تنها به فکر خود بودن سرسازگاری ندارد.

 همدلی در کشور ما همواره در شرایط اضطراری از زمین لرزه گرفته تا جنگ و بمباران و کرونا رخ نموده است‌. همیشه بوده‌اند افرادی بی‌ادعا که در سنگرهای مختلف جهاد سینه سپر کردند تا آسیبی به هیچ عضوی از جامعه نرسد زیرا چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.

حجت الاسلام مجتبی نظری یکی از فعالین ستاد های کمک‌رسانی به اقشار کم درآمد شهر تبریز به خبرنگار همنوا گفت: ستاد پشتیبان مدافعان سلامت، تحت نظر نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز از بدو شیوع کویید ۱۹ در استان تشکیل شده است.

او توضیح داد: تامین اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی با رویکرد توجه به محلات و اقشار کم‌درآمد شروع به کار کرده است. همچنین شناسایی و تامین بسته‌های غذایی یک‌ماهه شهروندان نیازمندی که بر اثر شرایط پیش‌آمده توانایی امرار معاش برای شان مقدور نیست نیز از اقدامات این ستاد است.

تنها با دویست هزارتومان می توانید یک خانواده کم بضاعت تبریزی را یاری کنید

 

نظری ادامه داد: «هر خانه پشتیبان یک خانه» از سایر اقداماتی است که در بحث‌های معیشتی دنبال شده و در این راستا نیازهای مواد غذایی خانواده‌های نیازمند در قالب بسته های یک ماهه تامین می‌گردد. شهروندان عزیز نیز تنها با دویست هزارتومان می توانند یک خانواده کم بضاعت تبریزی را یاری کنید.

عضو ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت استان گفت: هر مسجد یک سنگر مستحکم برای مقابله با کرونا است. دشمن با بلندگوها و رسانه‌های معاندش می‌خواهد به جامعه تزریق کند که مساجد و مراسمات مذهبی در این ایام تعطیل اند! غافل از این که هر مسجد یک کارگاه و سنگر مستحکم برای تولید اقلام بهداشتی و یاری‌رسانی به اقشارکم درآمد است.

آغاز به کار رزمایش انفاق در شهر اولین‌ها لبیکی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب   

حجت الاسلام نظری ادامه داد: استارت رزمایش انفاق ویژه یاری‌رسانی به اقشار کم درآمد در شهر اولین‌ها زده شده است. این کار خداپسندانه به همت خیرین و شهروندان فهیم تبریز در قالب تامین و پخش بسته‌های مواد غذایی یک ماهه برای اقشار کم در آمد است . این رزمایش بزرگ، لبیک به فرمایشات حضرت آقا در مورد کمک به قشر ضعیف جامعه است. 

وی در پایان تأکید کرد: خیرین و افرادی که تمایل دارند وجوه نقدی خود را به ستاد پشتیبان مدافعان سلامت واریز کنند می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۲۶۶۹۶۹۸۷ و یا از طریق شماره حساب ۰۳۶۰۶۶۲۰۰۸۰۰۶ بانک ملی شعبه اطبا انجام دهند.

 

وحید یوسفی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.