×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 15 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 4 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25430 خبر
آذربایجان شرقی، رتبه اول صادرات به ارمنستان است

به گزارش همنوا به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، محمد جعفر عظمایی، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود مشکلات موجود در بخش صادرات مانند رفع تعهدات ارزی، مشکلات حمل و نقل و تغییرات قوانین و مقررات در بعضی کشوهای هدف صادراتی، خوشبختانه ۹۶ درصد هدفگذاری میزان صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته محقق شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: سال گذشته با صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار از گمرکات استان جزء استان‌های برتر کشور هستیم .

عظمائی تاکید کرد: پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری موجب توسعه مراودات بین‌المللی می‌شود که در ادامه سیاست‌های تعیین شده توسعه تجارت خارجی استان اقدامات لازم برای اعزام هیات‌های تجاری با هماهنگی استانداری و اتاق بازرگانی انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای عملکرد میزهای تجاری در توسعه مراودات اقتصادی بین المللی، گفت: در حال حاضر هفت میز توسعه تجاری با کشورهای ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، روسیه، عراق و ارمنستان در استان فعال است که با راهبری این اداره کل، استانداری و اتاق بازرگانی جلسات میزها با مشارکت فعالین بخش خصوصی بصورت مرتب برگزار و نسبت به بررسی راهکارهای توسعه تجارت و گردآوری موانع و مشکلات مرتبط اقدام می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به پیشگامی استان در صادرات کالاهای غیرنفتی تولید داخل اشاره و اظهار کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۵۴۲ میلون دلار کالاهای غیرنفتی از استان به مقاصد مختلف خارجی صادر شد.

 عظمائی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان شرقی با صادرات ۱۰۳ میلیون دلاری محصولات شیرینی و شکلات جایگاه اول کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به رتبه نخست استان در صادرات کشمش به میزان ۷۱ میلیون دلار، ادامه داد: در صادرات شیشه ساختمانی با میزان صادرات بیش از ۳۱ میلیون دلار نیز در جایگاه اول قرار داریم.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی با صادرات ۲۶۳ میلیون دلاری محصولات طویل فولادی رتبه نخست کشور را دارد که در این زمینه استان‌های خوزستان و اصفهان در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: تمام موارد مطرح جزو ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی استان محسوب می‌شود که در نوع خود مهم است به عبارتی توسعه صادرات موجب رشد تولید در بسیاری از صنایع استان شده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.