×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25243 خبر
آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش همنوا به نقل از تسنیم، دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز 19 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 20 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 961 نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید19 در کشور به 326 هزار و 712 نفر رسید.

 

وی افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 163 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 18 هزار و 427 نفر رسید.خوشبختانه تا کنون 284 هزار و 371 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

لاری متذکر شد:  4022 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند

 

به گفته لاری تا کنون دو میلیون و 686 هزار و 498 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

 

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

لاری درباره وضعیت کرونا در استان آذربایجان غربی تشریح کرد: این استان در وضعیت هشدار قرار دارد؛ این استان شاهد یک خیز متوسط در اسفندماه سال گذشته و یک خیز جدی‌‌تر در فروردین ماه سال جاری بود. از اواخر فروردین، روند موارد ابتلا و بستری در این استان رو به کاهش رفت و در اردیبهشت ماه به یک پایداری نسبی رسید؛ متأسفانه علیرغم توصیه‌‌های اکید بهداشتی از خردادماه همسو با اغلب استان‌‌های کشور، شاهد روند صعودی در موارد ابتلا و بستری در این استان بودیم به طوری که در روزهای پایانی خرداد و اوایل تیرماه سال جاری تعداد موارد بستری و ابتلا در این استان به بیشترین میزان خود رسید.

 

وی افزود: خوشبختانه از یک ماه گذشته، با رعایت بیشتر پروتکل‌‌های بهداشتی توسط مردم خوب آذربایجان غربی، تلاش کادر بهداشت و درمان و ستاد استانی کرونا شاهد یک روند کاهشی در موارد ابتلا و بیماری در این استان هستیم و هم‌‌اکنون سه شهرستان از این استان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

وی ادامه داد: موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستان‌‌ها مانند ارومیه، خوی، تکاب، سردشت و میاندوآب شدت بیشتری دارد. از ابتدای مردادماه تاکنون بیشترین میزان استفاده از ماسک در استان آذرایجان غربی در بیمارستان‌‌ها، ادارات و سازمان‌‌ها و کمترین میزان آن، در پایانه‌‌های مسافری درون‌‌شهری گزارش شده است؛ از ابتدای مردادماه تاکنون 234 واحد متخلف اعم از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای صنفی و صنعتی در استان آذربایجان غربی پلمب شده‌‌اند و در همین بازه زمانی 111 مورد به مراجع قضایی استان معرفی شده‌‌اند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت بر لزوم استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی و شست‌‌وشوی مرتب دست‌‌ها برای خروج استان‌‌های کشور از وضعیت هشدار و قرمز و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تأکید کرد.

 

نمودار روند کشوری موادر بستری و سرپایی تا 17 مردادماه سال جاری مطابق تصویر زیر است. 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.