×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25401 خبر
۷۵ درصد مستمری بیمه بیکاری در آذربایجان‌شرقی غیر واقعی است

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، یونس دباغ صادقی پور گفت: متاسفانه بیشتر این افراد با وجود اینکه از سازمان تامین اجتماعی مقرری دریافت می کنند، در واحدهای مختلف مشغول به کار بوده و در حقیقت بیکار واقعی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی برای رصد و کنترل پرداخت مقرری بیکاری اهتمام جدی دارد، از اختصاص شعبه ۵ این مجموعه در شهر تبریز به بخش بیمه بیکاری خبر داد و با اشاره به اینکه طرح پایش در این شعبه به صورت آزمایشی در حال اجراست، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدمات تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در این طرح، ارایه پیشنهادات شغلی به کسانی است که پرونده آنها برای دریافت مقرری بیمه بیکاری مفتوح است تا از بیکاری این عده جلوگیری شود.

صادقی پور ادامه داد: یکی از فواید مهم اجرای طرح پایش مستمری بیمه بیکاری کاهش تعداد این افراد طی ماه های اخیر است که طبق آمارهای موجود در حالی که تا پایان سال گذشته تعداد این افراد ۹ هزار و ۴۰۰ نقر بود، هم اکنون این آمار به هفت هزار و ۶۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در صورت موفقیت آمیز بودن طرح یاد شده به تدریج سایر شعبات تامین اجتماعی در شهرستان تبریز و همچنین سایر شهرستان های استان به این طرح خواهند پیوست تا برای مقابله با افراد فرصت طلب و سودجود که به صورت غیرقانونی مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند، گام های محکم تری برداشته شود.

صادقی پور با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان تامین اجتماعی پرداخت مقرری به بیکاران واقعی است، ادامه داد: در اجرای طرح پایش تمام نقاط ضعف و قوت در این خصوص به طور جدی آسیب شناسی می شود که به همین منظور بازرسان فنی اداره کل در ماه های اخیر با جدیت مسایل را رصد می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.