×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
۱۶۱ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی مسدود شد

به گزارش همنوا به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با مسدود کردن این چاه ها، از برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی و سطحی در استان جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه، آب منطقه ای استان در راستای تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی، با هرگونه حفر چاه و برداشت غیرمجاز مقابله خواهد کرد، افزود: در این مدت ۱۲ استخر غیرمجاز زهکش حاشیه رودخانه‌ها نیز قلع و قمع شد.

غفارزاده گفت: همچنین با نصب ۱۵ کنتور هوشمند برروی چاه‌های مجاز اولویت‌دار استان، از اضافه برداشت این چاه‌ها نیز جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: در راستای عملیاتی کردن مدیریت مصرف آب و برق چاه‌های کشاورزی، برق تمامی چاه‌های کشاورزی استان تا نیمه اردیبهشت ماه قطع بود و همین امر موجب جلوگیری از برداشت بی رویه و زودهنگام از چاه‌های کشاورزی در ابتدای سال جاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: ۲۶۲ مورد تصرف اراضی در حریم و بستر رودخانه ها با هدف جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی شناسایی و برطرف شد.
 ۲۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز و ۲۵ هزار کیلومتر رودخانه در آذربایجان شرقی وجود دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.