×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Sunday 28 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25410 خبر
۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در تبریز اجرا شده است

به گزارش همنوا محمدرضا کاظمی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به هدف گذاری شهرداری تبریز برای اجرای ۸۲۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح این شهر، افزود: به منظور توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند، قرارداد جدیدی با اپراتور فعال در پروژه فیبر نوری تبریز منعقد شد و مطابق آن ۵۰۰ کیلومتر دیگر به صورت HTTH یعنی در سطح محلات و تا درب منازل شهروندان این پروژه اجرا می شود.

وی با بیان اینکه قرارداد اولیه شهرداری تبریز با این اپراتور اجرای ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری در این شهر بود، اظهار کرد: بر اساس توافق شهرداری تبریز و اپراتور مذکور، مقرر شد ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیز به این قرارداد اضافه شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز گفت: بر این اساس شبکه فیبر نوری در راستای هوشمندسازی خدمات شهر و توسعه شهر هوشمند در معابر اصلی شهر نیز که عمدتا ادارات و سازمان‌ های مختلف در آن ها واقع هستند، اجرا شود.

کاظمی، ادامه داد: آورده شهرداری تبریز در اجری این پروژه، عدم اخذ هزینه حفاری بوده و تمامی هزینه‌ های اجرایی پروژه بر عهده اپراتور و شرکت سرمایه‌گذار است.

وی یادآور شد: شهرداری تبریز مالک اصلی فیبر نوری این شهر بوده و یکی از منابع درآمد پایدار شهرداری در سال‌ های آینده محسوب می شود و با اتمام این پروژه، تمامی خدمات شهری به صورت هوشمند ارایه می شود.

کاظمی، افزود: داکت‌ های فیبر نوری تبریز با نرخ اجاره هر ساله و بر اساس تعرفه سازمان تنظیم مقررات رادیویی به شرکت پیمانکار اجاره داده می‌شود که این مدت با توافق ۲ طرف قابل تمدید است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.