×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
کیت‌های آزمایش کرونا در نیویورک معیوب از آب درآمد

ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: مقام‌های بهداشتی این ایالت آمریکا می‌گویند، کیت‌های شناسایی بیماری کرونا که دولت فدرال در اختیار آنها قرار داده است اجازه نمی‌دهد به سرعت ابتلای مردم در پرجمعیت‌ترین شهر این کشور را شناسایی کنند.

وزارت بهداشت نیویورک دیروز(جمعه ۹ اسفند) در یک تقاضای اضطراری از سازمان دارو و غذا (FDA) آمریکا خواست اجازه دهد از از کیت‌های آزمایشی که در داخل این ایالت تهیه شده است استفاده کند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایالت نیویورک در پیامی که از طریق ایمیل ارائه شده، اعلام کرده است، در صورت مجوز سازمان دارو و غذا، آزمایش سلامت عمومی این ایالت موسوم به « مرکز وادزورث – Wadsworth Center » را می‌تواند به سرعت از طریق کیت‌های ایالتی آغاز کند.

مقام‌های بهداشتی این ایالت می‌گویند آزمایش‌ها به صورت محلی و دریافت نتایج در چند ساعت می‌تواند نقش مهمی در واکنش فوری در مقابل شیوع این ویروس داشته باشد که با گسترش از شهر ووهان چین اکنون به ۴۶ کشور رسیده است.

تلاش برای گسترش کیت‌های آزمایشی محلی به عنوان یک گام اشتباه در واکنش دولت ترامپ در مقابل شیوع این ویروس مورد انتقاد قرار گرفته است.
سه هفته پیش، سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز آغاز استفاده از کیت‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های فدرال آمریکا را برای آزمایشگاه‌های محلی و ایالتی صادر کرد اما بیشتر آزمایشگاه‌های دریافت کننده این کیت‌ها، شکایت از معیوب بودن آن شکایت داشتند و اینکه با استفاده از آنها نتایج غیرقطعی به دست آمده است؛ بعدها مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها نیز آن را تائید کرد.

کیت‌هایی که شهر نیویورک دریافت کرده حتی نقص بیشتری داشته است، به این معنا که مقام‌های این شهر نتوانسته‌اند از این راه‌حل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها استفاده کرده و مجبور شدند نمونه‌ها را به آزمایشگاه‌های این مرکز در آتلانتا ارسال کنند که یک روز یا بیشتر به روند تشخیص و شناسایی ویروس اضافه می‌کند.

در آمریکا ۶۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا تائید شده که بیشتر آنها در خارج از این کشور آلوده شده‌اند. به گفته شهردار و مقام‌های بهداشتی نیویورک، مورد آلوده‌ای تاکنون در این شهر شناسایی نشده اما ورود این ویروس به نیویورک اجتناب‌ناپذیر نیست.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.