×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
کوتاهی بانک‌ها و ادارات آذربایجان‌شرقی در جذب تسهیلات اشتغال قابل قبول نیست

به گزارش همنوا، محمد کلامی روز دوشنبه در جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان، گفت: در شرایطی که در سایه سیاست‌های انقباضی بانک‌ها، تامین مالی پروژه‌ها بسیار سخت شده است، نباید فرصت استفاده از تسهیلاتی مانند تبصره ۱۶ را به واسطه سهل‌انگاری، ضعف عملکرد یا سرگرم بودن بانک‌ها به امور جاری از دست بدهیم.

وی تاکید کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، بانک‌ها و دستگاههای اجرایی که سهمی در جذب این تسهیلات دارند باید تا پایان سال عملکرد خود را تکمیل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دبیرخانه کارگروه اشتغال باید تحرک معطوف به هدف داشته باشد، افزود: به نظر می رسد برخی ناهماهنگی‌ها بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد.

کلامی با اعلام نارضایتی از دستگاه‌های اجرایی در جذب تسهیلات اشتغال، گفت: مدیران باید در این خصوص مطالبه‌گر باشند، چرا که جامعه مخاطب هر دستگاه نیاز به این تسهیلات دارد.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: ترزیق نقدینگی به بخش تولید و اشتغال، یک نوع سرمایه‌گذاری است و مدیران استانی باید با تعهد و تعصب برای بهبود وضعیت اشتغال تلاش کنند.

کلامی با اشاره به اینکه عملکرد تسهیلات تبصره ۱۶ به لحاظ نتیجه و هماهنگی اولیه اصلا رضایت بخش و قابل قبول نیست، گفت: اجازه فرصت‌سوزی به هیچ دستگاه و مسئولی را نخواهیم داد و باید عملکرد این بخش قابل قبول باشد و به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: گروه‌های مخصوص تسهیلات تبصره ۱۶ در روزهای پایانی سال در بانک‌ها مستقر شود تا روند پرداخت این تسهیلات از روند امور جاری بانک‌ها تفکیک شده و در پرداخت تسهیلات تسریع شود.

در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت سامانه رصد اشتغال در خصوص ثبت تعهد اشتغال استان، آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از محل اعتبارات سال جاری، عملکرد نهادهای حمایتی در جذب تسهیلات جزء ۱ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ و عملکرد جزء ۲ آن ارائه شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.