×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
کمبود سرم و رمدسیویر تامین شد/آغاز توزیع سراسری از امروز

به گزارش پایگاه خبری هم نوا،سیدحیدر محمدی، گفت: متأسفانه حدود دو هفته‌ای است که شیب بیماری کرونا صعودی بوده و ما با توجه به میزان مصرف دارو این موضوع را متوجه می‌شویم.

وی در واکنش به مصرف رمدسیویر، افزود: مصرف رمدسیویر در تیرماه ۶۰۰ هزار عدد بوده و در دو هفته اول مرداد به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار عدد رسیده یعنی نسبت به دوره مشابه در همان ماه ۸ برابر افزایش مصرف داشته و هیچ سیستمی نمی‌تواند این را برنامه ریزی کند.

محمدی گفت: برای اینکه مشکلی به وجود نیاید ما از وزیر اجازه گرفتیم رمدسیویر و فاویپیراویرا در بعضی از داروخانه‌ها توزیع شود و داروخانه‌های منتخب تهران می‌توانند این داروها را توزیع کنند.

وی افزود: این داروها به صورت موقت در داروخانه‌های هلال احمر، ۲۹ فروردین و ۱۳ آبان کم می‌شود، چون داروی بیمارستانی باید در بیمارستان باشد.

محمدی ادامه داد: اولین محموله فاویپیراویرا امشب به تعداد ۵ میلیون عدد می‌رسد.

وی افزود: همین مشکل برای سرم پیش آمد و یکی از سرم سازهای ما به مشکل بر خورد ما آن موقع در حال مجوز واردات بودیم، جلسه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شد که اجازه واردات به ما داده نشد البته ما هم اصرار کردیم که این اتفاق بیافتد همزمان هند هم صادراتش را ممنوع کرد.

محمدی گفت: ما ۱۸ کانتینر سرم داریم که از ترکیه وارد کردیم، به تدریج از امروز در سراسر کشور توزیع می‌شود، ما مجدد بعد از اینکه توزیع را شروع کردیم توزیع سرم را برای همه داروخانه‌ها آزاد خواهیم کرد.

وی افزود: شما می‌توانید ۳ تا ۶ ماه ذخیره استراتژیک داشته باشید، اگر مصرف نسبت به آن ۳ تا ۶ ماه یک دفعه ۱۰ برابر بشود همه آن در یک ماه مصرف می‌شود پس شما نمی‌توانید روی آن حساب کنید. ما ذخیره داشتیم که مصرف شد، همزمان واردات کردیم. واردات زمان می‌برد، تولید محدود است، ماده اولیه برای تولید محدود است و برنامه ریزی هم برای همین میزان تولید بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.