×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
چه میزان ورزش هفتگی برای کاهش وزن لازم است؟

به گزارش همنوا، سوالی که برای بسیاری از افرادی که خواهان کاهش وزن خود هستند، ایجاد می شود این است که چه میزان فعالیت بدنی در هفته برای آن ها مناسب است؟ کارشناسان اعلام کرده اند که هر هفته حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش متوسط ​​تا شدید برای افرادی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند، نیاز است.

کارشناسان همچنین اظهار کرده اند که این میزان ورزش هفتگی به طور متوسط می‌تواند شامل مجموعا ۲۲ دقیقه ورزش سبک و ۴۵ دقیقه ورزش نسبتا سنگین در روز است.

افرادی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند، می بایست بیشتر اوقات ورزش متوسط یا سنگین بکنند. با این حال متخصصان و کارشناسان سلامت اعلام کرده اند که تاکنون نتوانسته اند میزان پیاده روی روزانه برای کاهش وزن را تعیین کنند.

باید توجه داشت که میزان و شدت ورزش و فعالیت بدنی برای هر فردی که خواهان کاهش وزن است، می تواند بنابر شرایط جسمانی، میزان اضافه وزن و ... متفاوت باشد که به همین منظور مشورت با یک متخصص در این زمینه مهم است.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، کاهش تنها پنج تا ۱۰ درصد از وزن می تواند فشار خون، قند خون و کلسترول خون را بهبود بخشد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، همچنین پیاده روی نیز می تواند فوایدی برای سلامتی افراد داشته باشد. پیاده روی می تواند خطر چاقی، بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا و افسردگی را کاهش دهد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.