×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25242 خبر
چرا کرونای مسئولان زودتر درمان می‌شود؟

به گزارش همنوا به نقل از مهر، سعید نمکی وزیر بهداشت پیش از ظهر امروز در نشست مشترک استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: پیرو اتفاق مبارکی که در محضر مقام معظم رهبری در ستاد مدیریت کرونا افتاد یکی از مهمترین دستورات ایشان ایجاد یک قرارگاه عملیاتی برای اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی بود.

وی افزود: امروز نشست مشترکی بین استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد و تصمیمات خوبی گرفته شد و امیدواریم بتوانیم گام‌های بهتر و موثرتری را در زمینه مهار کرونا بر داریم.

نمکی گفت: در دنیا هنوز برای ساخت واکسن کرونا ابهامات زیادی است، یکی از ابهامات تغییر ژنتیک ویروس کرونا است، شرکت‌های دانش بنیان و تهیه واکسن مانند رازی و بنیاد برکت کار عظیمی را برای ساخت واکسن شروع کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما کمیته ملی واکسن را تشکیل دادیم، از ۱۲ گروهی که بر روی این موضوع کار کردند ۳ گروه توفیقات خوبی داشتند و از این ۳ گروه ۲ گروه تست بر روی نمونه حیوانی را تمام کردند و از این هفته وارد مرحله بعدی تهیه واکسن می‌شوند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا مسئولینی که به کرونا مبتلا می‌شوند به زودی درمان می‌شوند اما طول درمان مردم عادی بیشتر زمان می‌برد، بیان کرد: این اظهار نظر غیرمنصفانه ای است، سردارانی را در نظام سلامت از دست داده‌ایم که اینها آگاه‌ترین افراد در دانش روز بودند، هفته گذشته ۳ عزیز دیگر را در نظام سلامت از دست دادیم و برای همین می‌گویم که این حرف منصفانه‌ای نیست.

نمکی خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثر بیماران عادی دیر به مراکز درمانی می‌آیند و روند درمانی اینها سخت می‌شود اما مسئولین چون زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند درمانشان راحت تر و سریع‌تر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.