×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
پیش‌بینی تولید ۱۶۵۰۰ تن انواع آبزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش پایگاه خبری هم نوا، به نقل از اداره کل شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی، محمدباقر قریشی اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار تن انواع آبزیان در منابع آبی و مراکز تولید آبزیان این استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده که امسال نیز پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن تا پایان سال جاری برسد.

وی افزود: وجود منابع غنی و متنوع در آذربایجان‌غربی باعث شده این استان چند سال متوالی رتبه اول کشور را در تولید و پرداخت ماهی از منابع آبی کشور در بین استان‌های غیر ساحلی به خود اختصاص دهد.

مدیر کل اداره شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مازاد تولید آبزیان استان علاوه بر مصرف داخلی در سال گذشته به میزان ۱۰۰ تُن به کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی صادر شد.

وی با بیان اینکه از مجموع آبزیان تولیدی ۹ هزار تن سردآبی و ۷.۵ هزار تن نیز گرمابی است، گفت: در حال حاضر در زمینه سردآبی گونه ماهی قزل‌آلای رنگین کمان و در زمینه گرمابی ماهیان، کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد در مزارع و منابع آبی آذربایجان‌غربی پرورش داده می‌شوند.

مدیر کل اداره شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی ادامه داد :۴۱۲ مزرعه پرورشی از منابع آبی آذربایجان‌غربی در این استان فعالیت دارند و در این راستا برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر بطور مستقیم و حداقل هزار نفر بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

قریشی اظهار کرد: افزایش تولید و راه‌اندازی مجتمع‌های جدید پرورش ماهی در آذربایجان‌غربی به صورت مستقیم و غیرمستقیم باعث افزایش اشتغال در این بخش می‌شود و با توجه به اینکه این استان دارای نیروی انسانی ماهر و توانمند است، این امر به آسانی تحقق پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی با وجود منابع آبی غنی و متنوع، از استان‌های موفق در زمینه تولید انواع آبزیان بوده و عمده‌ترین آبزیان صادراتی در این استان شامل ماهیان پرورشی از جمله قزل‌آلا و ماهی کپور است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.