×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Tuesday 23 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25388 خبر
پیشرفت ۲۵ درصدی طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش همنوا، مهدی اسحقی نژاد، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در این طرح ۲۷۳ نفر در سالمانه مربوطه ثبت نام کرده بودند، افزود: از این تعداد حدود ۳۷ هزار و ۹۰۰ نفر تایید نهایی شده اند.

وی اظهار داشت: از مجموع تایید نهایی شده ها نیز ۱۴ هزار ۵۷۰ نفر آورده خود برای مشارکت در این طرح را واریز کرده، قرارداد ۱۳ هزار نفر منعقد شده و پنج هزار و ۳۰۰ نفر نیز برای دریافت تسهیلات با بانک عامل قرارداد بسته اند.

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اجرای این طرح تقریبا در تمام شهرهای دارای متقاضی شروع شده است، گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح ها در شهرها تامین شده و در برخی شهرها به علت مشکل در تامین زمین، این طرح در سطح محدودی اجرا می شود که در صورت تامین زمین مورد نیاز اجرای این طرح توسعه می یابد.

اسحقی نژاد، با اشاره به میانگین ۲۵ درصدی پیشرفت فیزیکی کل طرح در استان، ادامه داد: هم اکنون برای ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مرحله پی ریزی اجرا شده، برخی واحدها نیز در مراحل اسکلت بندی و دیوار چینی هستند و ۱۶ واحد نیز در شهرستان بستان آباد به بهره برداری رسیده  اند.

وی یادآوری کرد: در این طرح، تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در تبریز و شهرهای جدید سهند و شهریار، تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در سایر شهرهای استان و تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی در روستاها ارایه می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: افراد متقاضی بدون توجه به کدملی، پنج سال اخیر را برابر اسناد و مدارک در هر شهری که ساکن باشند، می‌توانند درخواست ساخت مسکن را در همان شهر ارایه دهند.

اسحقی نژاد، افزود: فاقد مسکن بودن از شروط مهم ثبت نام برای سرپرستان خانوار و حتی افراد مجرد واجد شرایط بوده و بر این اساس متقاضیان نباید از یکم فروردین ماه سال ۸۴ تاکنون هیچگونه معامله مسکن و سابقه مالکیت مسکونی داشته و از اول انقلاب تاکنون، هیچ تسهیلات دولتی مسکن دریافت نکرده باشند.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه های وزارت راه و شهرسازی در شهرستان هایی که امکان تامین زمین وجود داشته باشد، برای متقاضیان این طرح اراضی به صورت تک واحدی واگذار خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.