×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Sunday 28 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25410 خبر
پرواز قیمت طلا و سکه در فصل خزان/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز اول آبان

به گزارش همنوا به نقل از اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در اولین ماه پاییز، شاهد درخشش قیمت سکه امامی بود. به‌عبارت‌دیگر؛ قیمت اونس طلا در این ماه تا نزدیک مرز ۲ هزار دلار بالا رفت و بازدهی طلای ۱۸ عیار هم به مثبت ۴.۷درصدرسید.

 طلای آب شده در اولین ماه پاییز در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۵ هزار تومان شروع به کار کرده تا سقف ۱۰ میلیون و ۸۳۶ هزار تومان بالا رفته و در آخرین روز مهرماه در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان به کار خود پایان داد که اگر از دست برود حمایت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی پیش روی آن قرار می‌گیرد. در نقطه مقابل مقاومت ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزارتومانی پیش روی افزایشی‌های بازار قرار دارد. طلای آب شده در مهرماه رشد ۴.۶ درصدی را کسب کرد.

 از سوی دیگر، سکه امامی پاییز را در محدوده ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شروع کرد، تا محدوده ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت و در نهایت نزدیک مرز ۲۹ میلیون تومان بسته شد.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار سکه در آخرین روز مهر ۱۴۰۲ شاهد افزایش تقاضا برای خرید سکه امامی بود. فلز گران‌بهای داخلی که در اولین روز هفته تا سطح ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پایین آمده بود دیروز مورد حمایت خریداران قرار گرفت و تا مرز مقاومتی ۲۹ میلیون تومان بالا رفت.

 برخی از فعالان اقتصادی می‌گفتند که سکه با شروع صعودی خود لیدر سایر بازارها شد، اما برخی دیگر می‌گویند با کاهشی نشدن نرخ دلار و تتر، جناح افزایشی بازار سکه قدرت گرفت و سکه به پرواز در آمد.

 قیمت سکه در معاملات پشت خطی آخرین روز مهرماه هم نزدیک مرز ۲۹ میلیون تومان معامله شد. فعالان اقتصادی می‌گویند قیمت سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد.

 برخی هم باور دارند تا زمانی که سکه از مرز ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی نکند، جناح کاهشی شانسی برای نزول چشمگیر نخواهد داشت. البته، بررسی تکنیکالی سکه هم نشان می‌دهد که حمایت محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مهم‌ترین حمایت سکه است و مقاومت نیمه کانال ۲۹ میلیون‌تومانی هم سدی است که می‌تواند مانع از رشد قیمت سکه شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.