×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 31 فروردین 1403  .::.   برابر با : Friday 19 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25367 خبر
پردیس سینمایی 29 بهمن به جشنوارۀ فجر می‌رسد

همنوا / ابوالفضل حمامی: در بازدیدی که روز پنج‌شنبه، ۸ دی ۱۴۰۱ به همت امور سینمایی حوزه هنری استان، اصحاب رسانه از مراحل پایانی پروژۀ بازسازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن بازدید کردند، فرهاد باغشمال مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان و شهرام خزرایی، مدیر پردیس سینمایی ۲۹ بهمن توضیحاتی دربارۀ روند تکمیل پروژۀ بازسازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن ارائه دادند.

فرهاد باغشمال مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان در بازدید اصحاب رسانه از مراحل پایانی پروژۀ بازسازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز گفت: پردیس سینمایی ۲۹ بهمن که این روزها در مراحل پایانی بازسازی است، از قدیمی‌ترین سینماهای تبریز است و خاطرات نوستالژی بسیاری با خود دارد.

پس از بازسازی پردیس سینمایی قدس و از اواخر سال ۹۸ بازسازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن با ظرفیت ۱۳۰۰ نفر در ۱۰ سالن و مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و زیر بنای ۸۰۰۰ متر آغاز شد.
وی افزود: مسلما بازسازی پردیس ۲۹ بهمن و تبدیل آن به ۱۰ سالن مهم‌ترین اتفاق زیرساختی استان است که در اوج کرونا آغاز و انجام شد و افزایش قیمت دلار و مواد و مصالح ساختمانی از مشکلات اساسی ما در روند پروژۀ بازسازی این مجموعۀ فرهنگی - هنری بود.

 باغشمال در خصوص بودجۀ تامینی این پروژه گفت: نزدیک به ۳۵ میلیارد هزینه و تخصیص گرفته‌ایم که حدود ۶ میلیارد این بودجه از استان و ما بقی از بهمن سبز حوزه هنری تأمین شد. 

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان خاطرنشان کرد: در استان ۳ اولویت دیگر هم در شهرهای مرند، مراغه و سراب برای ساخت و بازسازی داریم که پس از اتمام پروژۀ پردیس سینمایی ۲۹ بهمن، این پروژه‌ها و دیگر پروژه‌ها را آغاز خواهیم کرد.

باغشمال هم‌چنین با اشاره به امکان تهاتر دیگر سینماهای مرکز شهر و تملک مکان‌های دیگر گفت: سعی ما بر این است با همکاری و هماهنگی شهرداری، از توزیع سینماها در مرکز شهر تمرکززدایی کنیم و در نقاط مختلف شهر، سینما ایجاد کنیم تا دسترسی مردم به مکان‌های فرهنگی بیشتر و راحت‌تر شو‌د.

باغشمال در خصوص مزیت‌های این مجموعه گفت: امروزه در جهان، روند سینماسازی به این صورت است که سالن‌های کوچک ایجاد می‌شود تا فیلم‌های بیشتری به نمایش گذاشته شوند. در پردیس سینمایی قدس و هم‌چنین در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن هم اقدام به ایجاد سالن‌هایی کرده‌ایم که با ظرفیت کمتر اما تعداد بیشتر بتوانیم فیلم‌ به نمایش بگذاریم.
۱۰ سالن در ظرفیت‌های ۴۵ نفره، ۱۰۰ نفره، ۱۵۰نفره، ۲۰۰ نفره و ۳۰۰ نفره در این مجموعه ایجاد شده‌اند که سالن‌های اختصاصی مانند هنر و تجربه، وی‌آی‌پی کودک و کافه‌سینما و اتاق مادر و کودک و سالن‌های با ظرفیت‌های متفاوت هستند. تجهیزات این ده سالن، کاملاً به‌روز و مدرن هستند و در این زمینه می‌توان به پروژکتورهای لیزری و ۸ سالن مجهز به سیستم صوتی دالبی و همچنین آکوستیک پیشرفته برای کنسرت و... اشاره کرد. از دیگر امکانات این مجموعۀ سینمایی، کافه سینما یا سینما روباز برای تماشاگران است که امکانات ویژه‌ای برای اکران فیلم دارد.

باغشمال درخصوص پایان این پروژه اظهار کرد: در مراحل پایانی هستیم و امیدواریم که به جشنواره فجر امسال برسیم و برای اکران فیلم‌های این جشنواره نیز نام‌نویسی کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌ تقویت و استحکام بنای این سینما خاطر نشان کرد که بنای اصلی این مجموعه  ثابت بوده و تخریب بنا صورت نگرفته است، بلکه بازسازی و تقویت بنا و فونداسیون انجام شده و اشاره کرد: بنای مجموعه با مشاوران حرفه‌ای و استاندارد بازسازی و مستحکم شده و از استانداردهای لازم برخوردار است.
این مجموعه، مهم‌ترین اتفاق زیرساختی استان در بخش فرهنگی در طول چند سال اخیر است. دغدغه و تلاش ما برای این است که امکاناتی را به کار ببریم که این مجموعه سال‌ها پاسخ‌گو باشد.

مدیر امور سینمایی استان با اشاره به شرایط ویژۀ پردیس سینمایی ۲۹ بهمن و منحصربه‌فرد بودن آن گفت: پردیس سینمایی ۲۹ بهمن، جزء پنج سینمای سرگروه ایران خواهد بود و این یک فرصت خاص برای استان آذربایجان شرقی است که می‌تواند شرایط خوبی را برای سینما و سینماگران استان  فراهم کند.

باغشمال با ابراز رضایت از فضای فرهنگی - هنری و خانوادگی این مجموعه و جذب کارکنان گفت: ۳ مؤلفه در جذب مخاطبان سینما و شرایط سینما برای ما مدنظر است که این ۳ مؤلفه شامل محیط استاندارد سینما و منطبق بودن با استانداردهای روز دنیا، کارکنان سینما که متخصص و اخلاق‌مدار باشند، و مؤلفۀ سوم یعنی پخش فیلم خوب است تا ما بتوانیم بیش از پیش در جذب مخاطب موفق باشیم.

شهرام خزرایی، مدیر پردیس سینمایی ۲۹ بهمن نیز در این بازدید گفت:این مجموعه تا سال ۷۶ تک‌سالنه بود که در اواخر سال ۷۶، با معروف شدن سالن‌های اتوبوسی یک سالن اتوبوسی در این مجموعه ایجاد شد که ظرفیت ۱۱۰ نفری داشت. در سال ۹۸ پروژۀ بازسازی این مجموعه و ایجاد سالن‌های دیگر در همین مجموعه شروع شد که این روزها این پروژه پس از ۳ سال در مراحل پایانی است. در این مجموعه طراحی هر سالن متفاوت است و سیستم گرمایشی، سرمایشی و تهویۀ اتوماتیک در تمام سالن‌های مجموعه تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های این مجموعه، این است که صندلی‌های سالن‌ها آتش‌زا نیستند و مخزن آب آتش‌نشانی در نزدیکی هر سالن تعبیه شده است. در طراحی این سالن‌ها، نظرات و طراحی‌های همکاران را به کار برده‌ایم.

خزرایی اذعان کرد: تمامی اصول جدید در این سالن‌ها به کار رفته است و امیدواریم که مخاطب را هم جذب کنیم. تمام پروژکتورها سه‌بعدی‌اند و بستگی به تأمین فیلم دارد که ما بتوانیم به اکران فیلم‌های سه‌بعدی نیز بپردازیم. استاندارد صندلی‌ها و فاصۀ بین صندلی‌ها و شیب سالن‌ها برای حفظ دید از نکاتی است که در بازسازی این مجموعه مورد توجه ویژۀ ما بوده است.

خزرایی هم‌چنین به معرفی سالن‌های این مجموعه پرداخت و گفت در نام‌گذاری سالن‌های این مجموعه توجه به نام‌گذاری براساس نام‌های نوستالژی و گذشتۀ سینماهای تبریز بوده است که می‌توان به سالن‌های «کریستال»، «سولی»، «ارک» و «آسیا» اشاره کرد. هم‌چنین در نام‌گذاری این سالن‌ها به نام بزرگانی مثل «شهریار» و «پروین» توجه شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.