×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
ویژه برنامه «جان فدا» به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در تبریز برگزار شد

به گزارش همنوا، خاطره گویی در خصوص شهیدان جوادی و رفیعی، بیان کرامت های شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس، شعرخوانی، سرود خوانی، تئاتر و رونمایی از تمثال نقاشی شهید قاسم سلیمانی از بخش های مختلف ویژه برنامه «جان فدا» بوده است.

نمایش فیلمی با عنوان «ایکی گون» در این ویژه برنامه، روایتی از واکنش ۲ روز مردم تبریز، پس از شنیدن شهادت حاج قاسم سلیمانی را به تصویر کشید.

این فیلم، کاری از حامد خسروشاهی با نویسندگی و اجرای طرح فرهاد باغشمال، توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی در ۲۰ دقیقه تهیه شده است.

هنرمندان و اصحاب فرهنگ در مسیر ایثار و شهادت ثابت قدم هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این ویژه برنامه گفت: دشمنان انقلاب تلاش می کردند جریان فرهنگ و هنر کشور ما را از جریان ایثار و شهادت جدا کنند اما امروز می‌بینیم که برغم تمام این مسائل، هنرمندان، اصحاب فرهنگ و رسانه در این راه ثابت قدم هستند.

سیدمحمدحسین بلاغی تاکید کرد: وظیفه داریم با تمام ظرفیت های فرهنگی و هنری جوانان را با فرهنگ شهید و شهادت بیشتر آشنا کنیم.

وی با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهدای ما با حضرت سیدالشهدا(ع) و امام زمان عجل الله عهد بستند و یک سیر تربیتی دارند تا آرزومندان به جریان شهود و شهادت برسند.

وی همچنین گفت: شهدای دفاع مقدس نیز عهد کردند تا به مقام شهید و شهادت برسند که در نهایت به آرزوی خود رسیدند.

بلاغی یادآور شد: اخلاص در عمل و استمرار و انجام عمل با هدف قرب الهی است که نمود و نمونه بارز آن شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مقام و جایگاه شهید قاسم سلیمانی، گفت: جریان سانسور استکبار رسانه‌ای تحمل دیدن محور مقاومت را ندارد چون از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی می ترسند، شهید سلیمانی مکتبی است که دنیا را مشغول خود کرده و جهان را هدایت می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: شهید سلیمانی تابع ولایت بوده و شعار اصلی این شهید می باشد.

وی همچنین با اشاره به برنامه هایی که به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: بیش از ۵۰ برنامه در این استان اجرا شده که ۴۰ برنامه شهرستانی و ۱۰ برنامه در تبریز بوده است.

بلاغی ادامه داد: سه نمایشگاه آثار تجسمی شامل پوستر، نقاشی و ویترای نیز در این خصوص برپا شده در کنار آن کارگاه خوشنویسی مشق عشق هم برگزار شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.