×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
وظیفه امروز ایستادگی مقابل تهاجم و قتل عام فرهنگی است

به گزارش همنوا به نقل از آناج، سردار اصغر عباسقلیزاده در همایش فعالین فرهنگی هنری مثل مصطفی که در کانون جوانان بسیج برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) جمله‌ای دارند مبنی بر اینکه چیزی که دغدغه ماست و نگران کننده می‌باشد، وابستگی فرهنگی است؛ وابستگی اقتصادی، سیاسی و… قابل حل است همانطور که ما ۴۵ سال است علی رغم تحریم‌ها در تمام زمینه‌ها پیشرفت کرده‌ایم اما متاسفانه تبلیغات دشمن به قدری قوی است که خودمان هم پیشرفتمان را باور نداریم.

وی ادامه داد: وقتی از پیشرفت حرف زده می‌شود تمام فکرها به سمت پهباد و موشک می‌رود درحالیکه در تمام زمینه‌ها پیشرفت کرده‌ایم اما تبلیغات دشمن بر افکار، ذهنیت و باور ما غلبه کرده است. امام (ره) جمله دیگری داشتند که دنیا بر روی تبلیغات می‌چرخد، هرکس تبلیغاتش بیشتر او پیروزتر. امروز تبلیغ دشمن هزار برابر ماست پس موفق‌تر است و ذهن ما را تسخیر و در قلب‌های حتی انقلابی‌ها نفوذ کرده است که با ترس از موفقیت‌ها حرف می‌زنیم.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه مانند رزمندگان دفاع مقدس و مدافع حرم اول باید خودمان را مسلح و مجهز کنیم سپس وارد عرصه شویم، گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند فرهنگ چیزی است که اگر من در راه آن بمیرم، افتخار می‌کنم و می‌دانم در راه خدا مرده‌ام. این عظمت کار فرهنگی را نشان می‌دهد و درباره فضای مجازی هم فرموده‌اند که اگر رهبر نبودم مسئول فضای مجازی می‌شدم که باز هم اهمیت فضای مجازی را نشان می‌دهد، اینکه رهبر انقلاب شهید مصطفی صدرزاده را الگو مطرح می‌کنند به این دلیل است که این شهید با اتباع فغانی ارتباط منطقی داشته و با خودشان همراه می‌کند و در سوریه با فتنه آمریکایی-صهیونیستی داعش جنگ کرده و به شهادت می‌رسد.

وی ادامه داد: آیا ما در محله خودمان توانسته‌ایم به همسایه خودمان نفوذ کرده و با خودمان همراه کنیم؟ مسجد را پررنگ کرده و جوانان و نوجوانان را با مسجد و انقلاب همراه کنیم؟ تکلیف ما هم ساده و هم سنگین است؛ ما با یک ارتباط منطقی می‌توانیم اهالی محله‌مان را در مسائل مختلف با خود همراه کنیم و سنگینی کار این است که همین کار ساده را هم نتوانیم انجام دهیم و مردم ما نسبت به انقلاب، اهداف و آرمان‌های نظام انقلاب بیخیال باشد و به دام دشمن بیفتند.

سردار عباسقلیزاده تصریح کرد: اگر هشت سال مقابل کل استکبار جهان جنگیدیم و پشت دشمن را شکستیم امروز هم جا دارد در این شبیخون و قتل عام فرهنگی مقابل دشمن بایستیم. آمریکا در دشمنی با ما بسیار جدی است و همه را با خود همراه کرده است پس ما هم باید جدی و پای کار باشیم و مردم را مجهز کنیم که جای این کار محلات با محوریت مسجد است.

وی ادامه داد: ما باید بسیجیان و پاسداران را در مساجد سازمان‌دهی کرده ومسجد را محل کارها و فعالیت‌های انقلابی، دینی، سیاسی و اخلاقی قرار دهیم و مسائل را برای مردم تبیین کنیم. امروز مقام معظم رهبری حکم جهاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داده‌اند اما آیا ما این دستور را به خوبی دریافت کرده و عمل کرده‌ایم؟ پس اگر تا امروز در محلات فعالیت داشتیم که داشته‌ایم از آن تشکر می‌کنیم و بعد از این به طور جدی وارد کار در مساجد شویم.

فرمانده سپاه عاشورا در پایان تاکید کرد:ما باید به قدری متحد و منسجم باشیم که به فرمان جهاد تبیین جامه عمل بپوشانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.