×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Monday 6 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25445 خبر
رشد ۱۱درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته

به گزارش همنوا به نقل از آناج، اکبر فرجی در سلسله نشست‌های هفته دولت اظهار داشت: بالای ۹۹/۹ درصد در استان آذربایجان‌شرقی توزیع برق داریم که تمامی شهرها و تمام روستاهای بالای ده خانوار از نعمت برق بهره‌مند هستند.در ظرفیت منصوبه نیروگاهی در منطقه جزء سه کشور اول هستیم که بالای ۹۵ درصد تجهیزات تولید داخل است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی نزدیک دو میلیون مشترک دارد و ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های استان تولید دو هزار و ۴۰ مگاوات است که پیک مصرف امسال دو هزار و ۲ مگاوات در استان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رشد مصرف برق نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد بوده است، گفت: در مقایسه با رشد مصرف جهانی عدد ۱۱ درصد عدد بزرگی است زیرا معمولا رشد مصرف یک، دو، سه درصد می‌باشد. متاسفانه بخش اعظم افزایش مصرف برق در کشور مربوط به سیستم‌های سرمایشی است.

وی ادامه داد: ۱۲۰۰ میلیارد تومان در کشور به مشترکان خوش مصرف پاداش داده شده که نزدیک دو میلیارد تومان از آن در استان ما پاداش داده شده است.

فرجی در خصوص پروژه‌های توزیع برق استان توضیح داد: ۲۴۳ میلیارد پروژه بهره برداری و ۱۲۳ میلیارد پروژه کلنگ زنی خواهد شد که عمده پروژه‌ها برای محرومیت زدایی می‌باشد.

وی با اشاره به آمار ماینرها و مزارع بیت کوین ابراز داشت: پنج مزرعه تولید بیت کوین در استان به صورت قانونی فعالیت می‌کنند که البته با قوانینی مانند تامین برق از طریق پنل‌های خورشیدی کار می‌کنند اما از سال ۹۸ تا به امروز ۱۱ هزار دستگاه غیرقانونی را در استان کشف کرده‌ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.