×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25248 خبر
وزیر بهداشت: هدایت داهیانه رهبری و کمک مؤمنانه مردم حماسه‌آفرین شد

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، سعید نمکی شنبه شب در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی از همراهی، نگاه بسیط و با بصیرت وی در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دوران شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد.

 

وی در خصوص بازگشایی شبانه‌روزی آستان‌های مقدس افزود: تلاش ما بر این قرار گرفته بود که درهای آستان مقدس رضوی به روی مشتاقان گشوده شود لذا ضمن حضور در شهر مشهد و تشکیل جلسه ستاد استانی کرونا، تصمیم بر فعالیت شبانه‌روزی صحن‌های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) گرفته شد.

 

وزیر بهداشت با تاکید بر رعایت کامل مسائل بهداشتی در اوقات زیارت ادامه داد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توسط زائران حرم مطهر رضوی، به خصوص زواری که از کانون‌های ابتلا به کرونا به شهر مشهد و حرم مطهر رضوی سفر می‌کنند، ضرورت دارد.

 

وی گفت: در بحران کرونا، یکی از بزرگترین موهبت‌ها، وجود رهبر معظم انقلاب بود، حماسه‌ای که به امر معظم له درخصوص رزمایش مواسات و همدلی در اوج تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی توسط مردم شریف ایران خلق شد، نمود روشن آن است.

 

دکتر نمکی افزود: ایران با وجود همه محدودیت‌ها، ضمن مهار ویروس کرونا، صادرکننده امکانات پزشکی و درمانی مرتبط با این بیماری شده است که موجب تعجب مسوولان بهداشتی سایر کشورها و به لطف خداوند متعال ارتقای منزلت جمهوری اسلامی شده است.

 

وی ادامه داد: با وجود همه دستاوردهای کسب شده در مهار ویروس کرونا، دقت در رعایت همه ملزومات بهداشتی در زمان زیارت از سوی همه مردم، آستان قدس رضوی و مسوولان استانی برای جلوگیری از لطمات بیشتر بیماری در موج دوم آن ضروری است.

 

توفیق در مدیریت کرونا برگ زرینی در کارآمدی نظام است

 

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی کشور گفت: توفیقات به دست آمده در مدیریت ویروس کرونا در کشور برگ زرین دیگری در کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی افزود: تمام تلاش‌های دشمنان معطوف به ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و محدودیت‌های ایجاد شده برای کشور، نقشه دشمنان برای کاهش قدرت مانور و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است.

 

وی توفیقات حاصل شده در کنترل بیماری کرونا را نتیجه لطف الهی و تلاش و همت مسوولان به ویژه در وزارت بهداشت و درمان دانست و نقش تعیین کننده حمایت‌های رهبری معظم انقلاب در حصول این توفیقات را مورد اشاره قرار داد و گفت: بی‌تردید در این عرصه اگر حمایت مقام معظم رهبری نبود، موفقیت‌های کنونی حاصل نمی‌شد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: رهبر معظم انقلاب تمام مسوولان را به همکاری با ستاد کرونا سفارش و خود بیش از همه با این ستاد همکاری کردند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت نیمه شعبان که هنوز حدود دو هفته تا ماه مبارک رمضان باقی مانده بود، بطور مستقیم به شرایط ماه مبارک رمضان در سال جاری اشاره کردند و فرمودند "امسال علی‌القاعده از جلسات عمومی دعا، سخنرانی و توسّل محرومیم" که تکلیف برای ماه رمضان روشن شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مروی هماهنگی بین تمام مجموعه‌های دولت، دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، علما و مراجع تقلید را از دیگر عوامل موفقیت کشور در مبارزه با ویروس کرونا دانست و ورود مراجع تقلید قم و علمای برجسته مشهد مقدس را در این عرصه بسیار مؤثر و مهم ارزیابی کرد.

 

وی همچنین از نقش مؤثر آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و هماهنگی بخش‌های مختلف استان با یکدیگر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آنچه آستان قدس رضوی در این مدت برای مقابله با کرونا انجام داده بر اساس ایفای وظیفه شرعی، ملی و اجتماعی بوده است.

 

وی افزود: گرچه آستان‌های مقدس در ساختارهای مدیریت دولت قرار نمی‌گیرند، اما تافته جدا بافته از کشور و نظام مقدس اسلامی نیستند که بخواهند مسیر خود را طی کنند و همه در یک مجموعه، یک نظام و یک کشور قرار داریم و اگر مشکلی فراگیر برای کشور و مردم پیش آید وظیفه همکاری برای عبور از آن مشکل و بحران را داریم، لذا آنچه آستان قدس رضوی در این مدت انجام داده ایفای وظیفه بوده و برای آن منتی نداریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: آستان قدس رضوی هم اکنون حدود ۳۰۰ هزار ماسک در اختیار دارد و در حال خرید حدود یک میلیون ماسک دیگر نیز هست، ضمن اینکه ظرفیت تولید ماسک را هم داریم و از این نظر با هیچ مشکلی روبرو نیستیم.

 

وی با تأکید بر اینکه در خصوص بازگشایی رواق‌های حرم مطهر مطابق نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل خواهیم کرد گفت: امیدواریم همانگونه که با همدلی و همراهی تا اینجا کار را به پیش بریدم، پس از این نیز بتوانیم باز هم با همین همکاری و همدلی کار را پیش ببریم.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.