×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
واکسن ایرانی کرونا تا بهار ۱۴۰۰ در اختیار ایرانی‌ها قرار می‌گیرد

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، سعید نمکی، امروز یکشنبه ۲۳ آذر در ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان جنوبی اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بالای ۹۰ درصد در مردم و اصناف نشان از غنای فرهنگی مردم است.

وی با بیان اینکه باید با تلاش هر چه بیشتر از آمار ورودی بیمارستان‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا بکاهیم، افزود: باید همدلی و اتحاد را برای تمام روزهای سخت کرونا حفظ کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه واکسن کرونا را تولید می‌کنیم و تا بهار سال آینده آن را خواهیم داشت، تصریح کرد: بنده به عنوان وزیر بهداشت اجازه نمی‌دهم هم وطنم گروه هدف تست واکسن شود.

وی با بیان اینکه کرونا  با تپش قلب مردم دخیل شده و بسیار نیازمند تحلیل و تفسیر نیست بلکه باید از ابتلا بیماری بکاهیم، تصریح کرد: اگر از مرگ و میر یک نفر بکاهیم، بزرگترین خدمت را به مردم منطقه داشته‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خراسان جنوبی در خیز وحشتناک پاییزه قرار گرفت و با توجه به التهاب پیش آمده در استان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود، اظهار کرد: جنوب کرمان و خراسان جنوبی گرفتار این آتش بیماری دیدیم به طوری که طبس رتبه اول مرگ و میر کرونا را دارد.

نمکی با بیان اینکه با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه، تحلیل یک مرگ در خراسان جنوبی با یک مرگ در شهرهای پر جمعیت بسیار متفاوت است، تصریح کرد: پیک سوم تمام جهان را گرفتار کرد؛ علی رغم اینکه می‌گویند ایران در رتبه ۱۲ است، در واقع رتبه ۳۱ جهان را از نظر مرگ و میر داریم.

وی با بیان اینکه ۸۸ کشور جهان آماری دقیق از کرونا ارائه نمی‌دهند، تصریح کرد: ایران همواره در ارائه آمار و اطلاعات، صحیح ترین، دقیق ترین و مقرون به صحت ترین آمار را ارئه داده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه انسانی سیاسی نیستم و هرگز سوار بر قطار سیاست نشده‌ام، تصریح کرد: برخی کشورهای همسایه آمار درستی از کرونا ارائه نمی‌دهند.

نمکی با بیان اینکه من به مردم هرگز دروغ نخواهم گفت و چیزی از آنها پنهان نخواهم کرد، اظهار کرد: اعتباری ما به واسطه مردم است و اگر ما را به راست گویی و امانت داری نپذیرند باید به حال خودمان گریه کنیم.

ایران مقرون به صحت ترین آمار را ارائه می‌دهد 

وی با بیان اینکه آماری که ایران ارائه می‌دهد مقرون به صحت ترین آمار جهانی است، تصریح کرد: در شرایط پیش رو فرصتی برای ورود به حاشیه و تله های ژورنالیستی نداریم و آرامش مردم و کاهش تب کرونا مهم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ابتلای سه هزار نفر در روز در آمریکا و ۸۷۸ مرگ در ایتالیا آمار تاسف باری بوده که برای سلامتی مردمانش دعا می‌کنیم.

نمکی با بیان اینکه کشورهایی مانند انگلیس و آلمان زیرساخت‌های آماده برای خدمت رسانی دارند، اما آمار مرگ بالای ۵۰۰ نفر را تجربه داشته‌اند، تصریح کرد: متوسط تخت ما ۱.۶ به ازای هر هزار نفر جمعیت است.

وی با بیان اینکه ما با دست‌های بسته در اقیانوس بلا شنا می‌کنیم چراکه با خباثت‌های آمریکا برای تامین دارو در حصر هستیم، اظهار کرد: آمارها در برابر همت، غیرت و شجاعت مردم سر تعظیم فرود آورده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بر اساس پیس بینی‌ها، ایران در این ماه باید روزی ۱۲۰۰ مرگ ناشی از کرونا داشت، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه با همکاری مردم و مسئولان کمر منحنی در پیک سوم شکست.

نمکی با بیان اینکه تمام اقشار و گروه‌های مردمی به میدان مبارزه با کرونا آمده و مرگ را به ۲۰۰ نفر نزدیک کردند که این امر حماسه‌ای بسیار ارزشی بوده و در تاریخ ایران ثبت خواهد شد، افزود: در اوج تحریم‌ها در پیش بینی برخی موسسات مدال افتخار گرفتیم.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ شهر قرمز داشتیم، اما اکنون با همدلی و وفاق ۲۳ شهر قرمز داریم، تصریح کرد: در مهار کرونا در اردیبهشت، در اوج تحریم و بدترین شرایط کشور، میزان آمار مرگ و میر کرونا را به ۳۰ تا ۴۰ نفر رساندیم، اما دو مرتبه عنان از دستمان خارج شد و شاهد پیک دوم و سوم بودیم.

واکسن پایان کرونا نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما راهی جز اینکه خلاف رویه‌های گذشته عمل کنیم، نداریم، خاطرنشان کرد: موثرترین واکسن دنیا را برای این کشور تامین می‌کنیم؛ روزهای آینده این خبر خوش را خواهیم داد که این واکسن از معتبر ترین منابع وارد می‌شود.

نمکی با بیان اینکه واکسن پدیده‌ای نیست که بشریت را از کرونا نجات دهد؛ هرچند تاثیرگذار است، اما تمام داستان نیست، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم امسال یلدا را به شیوه‌ای متفاوت برگزار کنیم، نمی‌دانیم در پیک جدید چه هجمه جدیدی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سخن‌های زیادی را در مورد واکسن شنیده‌اید، افزود: هر گونه ساده انگاری و عادی انگاری، شرایط زمستانه را سخت می‌کند و باید شب یلدای سال جاری را به گونه‌ای متفاوت با دیگر سال‌ها ببینیم.

اجازه نمی‌دهم هم وطن ایرانی گروه هدف تست واکسن شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است که مردم این سرزمین حسرت نداشتن امکاناتی را که دیگران دارند نخورند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با نگاه اعتقادی، ملی و مردم سالاری دینی، ملت شریف ایران به آنچه که درخور شان آنها است، دست یابند.

نمکی یادآور شد: نمی‌گذاریم ملت ایران موش آزمایشگاهی هیچ جریانی شود و نمی‌گذاریم غیرت ملی این سرزمین پایمال برخی از فزون خواهی‌های دیگران شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.