×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
هیچ چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در بیست و سومین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد ارتقای میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم و همه به این آگاهی رسیده‌اند که چاره‌ای جز رعایت این پروتکل‌ها نداریم.

 

وی، عادی‌انگاری شرایط و شروع فعالیت‌های اجتماعی پس از یک دوره محدودیت را مهم‌ترین عامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر دانست و گفت: خوشبختانه ما در قسمت سخت‌افزاری کار یعنی بخش درمان و تأمین اقلام بهداشتی، مشکل خاصی نداریم و با همت بخش‌های مختلف، توان مواجهه و مقابله با بیماری افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه 500 هزار ماسک سه‌لایه، 200 هزار ماسک N95 و 6.5 میلیون لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در استان تولید می‌شود و بخش درمان هم تمام‌قد مشغول به خدمت‌رسانی است.

 

پورمحمدی با بیان اینکه مشکل اصلی در قسمت نرم‌افزاری است که طی یکی دو هفته اخیر با از سرگیری برخی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده است، افزود: رسانه‌ها و تشکل‌های اجتماعی باید ارتقای آگاهی مردم و فرهنگ‌سازی را جدی بگیرند و اطلاعات لازم را در این خصوص به جامعه منتقل کنند.

 

وی در عین حال از انتشار برخی اخبار غیرواقعی در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی انتقاد کرد و گفت: همواره از انعکاس شفاف اخبار و اطلاعات استقبال می‌کنیم، اما در شرایطی که جامعه نیاز به آرامش دارد، انتشار اخبار کذب شایسته نیست.

 

وی تأکید کرد: اطلاعاتی که مسئولان درباره بیماری کرونا ارائه می‌کنند به هیچ وجه دارای ملاحظات سیاسی نیست، چرا که این موضوع با سلامت مردم در ارتباط است.

 

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دستگاه‌های مسئول وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند و بیشتر مردم هم انصافاً همکاری خوبی دارند؛ اما باید بر این نکته تأکید کنیم که در حال حاضر ابتکار عمل به دست خود شهروندان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان در برخورد با تخلفات بهداشتی، گفت: در حال حاضر برخوردها نسبت به روزهای ابتدایی شیوع کرونا سخت‌تر است و اعمال قانون باید با در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی انجام شود.

 

وی در عین حال بر تشدید نظارت‌ها در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: محدودیت‌ها باید صریح و روشن به گروه‌های هدف اعلام شود و در برخورد با کسانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند اقدام قانونی صورت گیرد.

 

پورمحمدی همچنین بر نظارت جدی دستگاه‌های مسئول بر تولید و توزیع اقلام بهداشتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در ادارات و ممنوعیت تشکیل هرگونه تجمع تحت عناوینی مثل عزا و عروسی تأکید کرد.

 

 

فرمانداران اهر، مرند، میانه، چاراویماق، مراغه و بناب هم در ارتباط تصویری با این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت این شهرستان‌ها و اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا ارائه کردند.

 

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، در این جلسه مقرر شد اعمال محدودیت‌ها در 12 شهرستان استان که در وضعیت قرمز هستند (هفت شهرستان در ابلاغیه قبلی و پنج شهرستان جدید)، به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شود.

 

همچنین استمرار ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم فرهنگی، اجتماعی و تشکیل تجمعات و نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی مورد تأکید قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.