×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
هرجا امنیت کشور به خطر بیافتد برخورد می کنیم/چشم انداز صنعت دفاعی در افق ۱۴۰۴ محقق شد

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز صنعت دفاعی برگزار شد، با اشاره به توانمندی های صنایع دفاعی کشور گفت: صنعت دفاعی در حقیقت پشتوانه ‌و عمق راهبردی دفاع و امنیت کشور است و علم و فناوری هم پشتوانه صنعت دفاعی است.

 وی تصریح کرد: در این فضا برخی نقش های خود را خوب ایفا کردند که از آن جمله رسانه ها و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هستند. از مسائلی که بسیار موثر بود قابلیت دفاع راهبردی و اطمینان بخش بود که ما توانستیم با کمترین هزینه این موضوع را محقق کنیم و تلاش دشمن هم این بود که نگذارد ما این کار را انجام دهیم، اما ما توانستیم قدرت لازم برای دفاع و امنیت را ایجاد کنیم و به دنیا هم گفتیم که این توان برای تهاجم به هیچکس نیست اما هرجا امنیت ما به خطر بیافتد برخورد می کنیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه یک مولفه مهم قدرت دفاعی، تسلیحات دفاعی است ،اظهار کرد: ما امروز بالای نود درصد می توانیم نیازهای دفاعی خودمان را با کیفیت خوب تهیه کنیم . ما امروز توانستیم چشم انداز صنعت دفاعی را در افق ۱۴۰۴ محقق کنیم در حالیکه پنج سال با آن چشم انداز فاصله داریم.

وی اضافه کرد: این کار به دست دانشمندانی انجام شده که توانسته اند این بلوغ فناورانه را ایجاد کنند. این ظرفیت فناورانه و انسانی در خدمت صنعت، کشور و مردم عزیز است و در عین حال که نیاز دفاعی را تامین می کند و در هرجایی که اعلام نیز شود صنایع دفاعی آماده کمک هستند و در عین حال هم دقت می کنند که حریم اصل ۴۴ قانون اساسی را رعایت نمایند.

امیر حاتمی درباره آخرین دستاوردهای صنعت دفاعی نیز گفت: دستاوردهای صنعت دفاعی فراوان است و در ۳۱ مرداد بخشی از آنها را رونمایی می‌کنیم و امسال هم با حضور رئیس جمهوری دستاوردهایی را در حوزه موشکی هوایی پهپادی و دریایی ان شا الله تا پایان سال رونمایی خواهیم کرد و اینها را به دفتر ربیس جمهوری معرفی کرده‌ایم تا ببینیم چه چیزی را انتخاب می‌کنند تا رونمایی کنیم.

وی ادامه داد: در این مسیر شرکت های دانش بنیان شریک ما هستند، طی این سال ها هم در حوزه همکاری با این شرکت ها همکاری خوبی داشتیم و هم این شرکت ها سهم بسزایی در تولیدات دفاعی داشته اند.

وزیر دفاع درباره برنامه وزارت دفاع در صورت پایان تحریم های تسلیحاتی گفت: ما در این دوره و بعد از قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام تحریم نبودیم؛  یعنی با محدودیت هایی در این ۵ سال مواجه بودیم و اگر می خواستیم خرید یا فروش کنیم باید از شورای امنیت اجازه می گرفتیم و چون می دانستیم شورای امنیت تحت نفوذ آمریکا است از این شورا هیچ وقت درخواست نکردیم. خوب شاهد بودیم که آمریکا هم اخیرا در شورای امنیت شکست مفتضحانه ای خورد.

وی اضافه کرد: هیچ کشوری از تحریم استقبال نمی کند، اما محدودیت برای ما مانع نبوده و همه دستاوردها در شرایطی بوده که ما در اوج تحریم ها بوده ایم و تلاش کردیم تحریم را به فرصت تبدیل کنیم. اگر فرصتی برای ما اتفاق بیافتد هم برای تامین نیازهای فن آورانه و تسلیحاتی و هم برای فروش از ظرفیت کشورهای دوست استفاده می کنیم.

وزیر دفاع درباره پیشرفت های دفاعی در حوزه تجهیزات رزم انفرادی‌ برای نیروهای مرزبانی نیز عنوان کرد: در دو سه سال گذشته یکی از برنامه هایی که به صورت مرتب اجرا کردیم با نیروی انتظامی بوده است. ما سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ رشد دو برابری در تامین اقلام نیروی انتظامی داشتیم و برای سال ۹۹ یک خط اعتباری ۴۵۰ میلیاردی برای تامین نیازهای نیروی انتظامی در نظر گرفته ایم. ما اقلام خوبی در تجهیزات انفرادی و مراقبت مرزی و همچنین تجهیزات سنگین تر مانند شناور حیدر را در نظر گرفته ایم. البته جایگزینی تجهیزات قدیمی با تجهیزات جدید کمی زمان بر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.