×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه 29 فروردین 1403  .::.   برابر با : Wednesday 17 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25360 خبر
مستقل شدن تئاتر در شهرستان‌ها اتفاق مبارکی است

به گزارش همنوا، یعقوب صدیق جمالی ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: به نظر من هر چقدر شهرها بتوانند از مرکز دورتر شوند و در محیط شهری خود به تولید و اجرای اثر بپردازند، بهتر از این است که بخواهند تحت شرایط خاص و با مشکلات بسیار، اصرار بر اجرا در مراکز استان خود داشته باشند یا در حاشیه‌ی یک جشنواره دیده بشوند.

وی افزود: عقیده دارم هر رویدادی که گسترش تئاتر را سبب شود، قدم خوب و مؤثری است اما ترجیح می‌دهم جشنواره‌هایی از این دست غیررقابتی برگزار شوند و حمایت‌های مالی از گروه‌های تئاتری به شکلی غیر از جایزه انجام شود.

این عضو هیئت داوران جشنواره در خصوص برگزاری تئاتر خیابانی نیز گفت: در شرایطی که ما یا سالن نداریم و یا سالن‌هایی که داریم از استاندارد بسیار دور هستند بهترین اتفاق اجرای تئاتر محیطی است و به علاوه این نوع از تئاتر تأثیرگذاری بیشتر و بهتری نیز دارد.

یعقوب صدیق جمالی در پایان تأکید کرد: بد نیست که ما گاهی نیز خود را از حصار سالن‌های تئاتر بیرون بکشیم و تئاتر را به متن و بطن جامعه بیاوریم.

گفتنی است، جشنواره تئاتر خیابانی سردرود «سردریم» از 28 تا 31 اردیبهشت در دو پارک شهر سردرود برگزار می‌شود و ساعت 10:30 روز 31 اردیبهشت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.