×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25401 خبر
مدیران در خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی نکنند

عابدین خرّم روز یکشنبه، در آئین تکریم و معارفه فرماندار سابق و جدید شهرستانی و تبریز ضمن تبریک ایام ذی الحجه اظهار کرد: موفقیت‌ها و دستاوردهای خوبی در سال ۱۴۰۲ به دست مردم و دولت خدمتگزار در حال رخ دادن است که در پرتو هدایت‌های رهبر معظم انقلاب رخ می‌دهند؛ روزی دیدارها و دیپلماسی‌ها به ثمر نمی‌نشست و دولتی‌ها ایراد می‌گرفتند در فلان نقطه فلان موشک آزمایش می‌شد و نتوانستیم روابط را برقرار کنیم و این بهانه‌ای بیش نبود.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم امروز با هماهنگی، وحدت، اتحاد، همدلی و با حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب با همکاری سه قوه به صورت مشخص به وظایف خود عمل می‌کنند و دستاوردهای مفصلی در حال تکمیل است و امروز همه‌ی این اتفاقات به برکت وحدت و همدلی است و باید آن را نگهداریم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد ماه در مراسم رحلت امام راحل (ره)، رمز موفقیت کشور را امید و ایمان عنوان کردند؛ امید به اینکه کشور در حال رشد و ترقی مبتنی‌بر اهداف بلند خود است و از طرفی به همه‌ی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور امیدواریم که اگر معرفی و شناخته شوند، این کشور، نظام و مردم روزها و آینده پر خیر و برکت و بهجتی خواهند داشت اما خدمتگزاران باید به وظایف خود به درستی عمل کنند و مسئولیتی بر عهده آن‌ها بوده، مبتنی بر احکام و آرمان‌هایی است که باید درک و عمل شود.

خرّم با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی خارجی بی‌نظیرترین شرایط را داریم، گفت: روزی تمامی کشورها و همسایه‌های منطقه تمام ارتباطات خود را با ما دچار مشکل می‌دیدند اما امروز مشکلی نیست و در طول ۴۴ سال بی‌نظیر بوده است در حالی است که قدرت و اقتدار ملت با حضور در صحنه و اتفاقاتی مثل آزمایش‌های مختلف به وقوع پیوست؛ در دیدار رهبر معظم از نمایشگاه هسته‌ای دیدید رهبر انقلاب فرمودند زمانی می‌گفتند هسته‌ای را دست بکشید، تمامی ارتباطات تسهیل می‌شود اما انرژی هسته‌ای و دستاوردهای آن موجب اقتدار کشور شد چراکه دستاوردها در مرزهای علمی قرار دارد و در برخی حوزه‌ها جزو کشورهای برتر دنیا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آزمایش‌های موشکی و روابط دیپلماسی در حال انجام است چراکه در دنیای امروز علم، تکنولوژی‌، پیشرفت، قدرت و دیپلماسی لازم است و نمی‌توان یکی را محروم کرد و به دیگری رسید؛ رشد، پیشرفت و تعالی کشور باید وضعیت متوازنی داشته باشد.

وی اضافه کرد: وحدت و همدلی بین ملت و دولت که همه در عنایت خدای متعال گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم، می‌توان کشور را در پیشرفت نگهداشت و در علوم مختلف کشور و نظام را در شرایط امن و ارام پیش برد.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: در دولت سیزدهم عهد ما مدیران دولتی این است که در خدمتگزاری به مردم کوتاهی نکرده،

در مسیر ولایت پیش برویم و خدمتی خالصانه ارائه دهیم که این سه اصل باید در تمامی ابعاد و امورات نهادینه شود البته عملکرد همه ما مورد قضاوت است، عملکرد ما از نگاه مردم که بهترین و مطمئن‌ترین اشخاصی هستند که می‌توانند بگویند چه کسی به خوبی عمل کرده و چه کسی کوتاهی می‌کند، مورد قضاوت است، اما مهم‌تر و بالاتر از آن، این است که در مقابل خدا و شهدا مسئول هستیم و اگر خود را ملتزم عمل به شهدا بدانیم رضایتمندی بدست می‌آید.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌شرقی را داشتیم و از همه‌ی دستگاه‌هایی که زحمت کشیدند و تمهیدات آن را فراهم کردند تشکر می‌کنم و از خداوند متعال نیز به دلیل وجود علما، بزرگان و کسانی که ما را راهنمایی کردند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: مردم سنگ تمام گذاشتند، از دولت اعلام حمایت کرده و خواسته، انتظارات و نیازهای خودشان را بیان کردند؛ سفر دولت سیزدهم سفر تزئیناتی و تشریفاتی نبود، سه روز با مردم در بیش از ۳۲ نقطه شهر و بیش از ۳۰ خط در ارتباط بودند و بیش از صد هزار درخواست از طرف مردم به دولت رسید و همه آن‌ها طبقه بندی و رسیدگی می‌شود و جز اهداف دولت است و رئیس‌جمهور تقریباً با اصحاب فکر، اندیشه، تولیدکنندگان و افتتاح پروژه و… دیدار داشتند و اینها دستاورد بزرگی بود.

وی متذکر شد: سفر ریاست جمهوری فرصتی است تا مسئولین از تصمیمات، منابع و مصوبات برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کنند.

خرّم تاکید کرد: در یک سال گذشته هر مسئولی از این فرصت استفاده کرده به بهترین کارنامه از نظر عملکردی رسیده است و با سفر ریاست جمهوری باید تغییراتی ایجاد شود و این تغییر جزو خواسته‌ها و مطالبات مردم است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ یک مسئله حساس و مهمی هم داریم، در ۴۴ سال گذشته حضور مردم که در صحنه انتخابات بوده است، انتخابات عامل آبرو و حیثیت برای کشور بوده است، وقتی با حضور مردم اتفاق افتاد، برای کشور، نظام و ملت عامل حرکت به سمت قله‌های ترقی محسوب می‌شود و چهار اصل باید به صورت جدی در انتخابات پیشرو پیگیری شود؛ مشارکت حداکثری، امنیت انتخابات، سلامت و رقابت آزاد باشکوه باید پیگیری شود.

وی اظهار کرد: در رابطه با کلانشهر تبریز نیز برای تبریز نگاه و اولویت ویژه‌ای طبق تجربه‌های گذشتگان داشتیم که چند مسئله جزو اولویت‌های ما بوده است، تمامی مسئولین شهر تبریز همدل و هم راستا برای مسائل برنامه‌ریزی کنند، شرایط نسبت به گذشته بهتر شده اما برای وضعیت موجود راضی نیستیم.

وی در پایان یادآور شد: مشکل اصلی ما در این شهر پایدار سازی انرژی بود که پس از پیگیری‌های بسیاری انجام شد و خوشبختانه اکنون وضعیت خوبی داریم، ارتقا وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز مشکل بعدی بود که در ۱۰ سال گذشته در این حوزه پیشرفتی نداشتیم، توجه به محلات حاشیه نشین، بافت فرسوده، گردشگردی در شهر تبریز و تسهیل سرمایه‌گذاری در آن نیز از دیگر مسائل بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.