×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 31 فروردین 1403  .::.   برابر با : Friday 19 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25367 خبر
لیست ارائه شده به وزارت کشور برای استانداری آذربایجان‌شرقی، نظر مشورتی است

به گزارش همنوا، محمدحسین فرهنگی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص نحوه‌ی تنظیم اسامی ارائه شده به وزارت کشور برای تصدی‌گری پست استانداری اظهار کرد: این موضوع از اختیارات دولت و وزارت کشور است و ما از وزیر کشور در خصوص امکان ورود نمایندگان مجلس و جویا شدن نظرات نمایندگان پرسیدیم و او نیز تاکید کرد که از نمایندگان مجلس نظر خواهد گرفت.

وی ادامه داد: چهار نفر از نمایندگان استان یک نظر و بقیه‌ نظر دیگری داشتند و در نهایت جمع‌بندی کرده و به این نتیجه رسیدیم که حتما باید اظهارنظر کنیم چرا که در آینده از ما خواهند پرسید که چرا نمایندگان مجلس در این موضوع بی‌تفاوت بودند و قرار شد در مرحله‌ی بعدی جریانات سیاسی، ستادهای انتخاباتی و  نمایندگان نظرات خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد ۲۲ نفر برای تصدی گری سمت استانداری در مرحله اول، خاطرنشان کرد: فرمی را تهیه کرده و در اختیار نمایندگان استان قرار دادیم تا امتیازاتی به ۲۲ نفر انتخاب شده داده شود تا در نهایت ۵ نفر به عنوان نظر مشورتی به وزارت کشور معرفی شود البته فرم تهیه شده به‌گونه‌ای بود که هر فرد می‌توانست حتی به تمامی ۲۲ نفر نیز امتیاز بالا دهد.

فرهنگی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر فرد دیدگاه و نظر خاص خود را داشت، چهار نفر از نمایندگان فرم مذکور را تکمیل نکردند و بعد از تکمیل فرم ها توسط ۱۵ نفر، دو نفر از همکاران جمع‌بندی کرده و پنج نفر را به وزارت کشور معرفی و تاکید کردیم که این اسامی نظر مشورتی است.

وی متذکر شد: علاوه بر این پنج نفر، افراد دیگری نیز توسط وزارت کشور معرفی شد و ما گفتیم که گزینه‌های ابتدایی بهتر بودند؛ البته طبیعی است که در هر جمعی تعدادی نظر مخالف نیز داشته باشند اما نظر ما اکثریتی بود.

وی، در واکنش به شایعات مطرح شده در فضای مجازی، تخریب اسامی اعلامی در رسانه ها و منتسب کردن افراد به نمایندگان استان نیز گفت: ما پنج نفر را انتخاب و به وزارت کشور معرفی کردیم و در توضیح به وزارت کشور نیز گفتم که اگر از بین این پنج نفر فردی را به قید قرعه نیز انتخاب کنید، ضرر نکرده اید و می‌توانید انتظار اقدامات همسو از آنها داشته باشید.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در تشریح پنج گزینه نهایی برای تصدی سمت استانداری بیان کرد: این پنج نفر شامل دو نفر از سرداران سپاه، یک نفر از قوه قضاییه، یک نفر فعال در حوزه اقتصادی و یک نفر نیز از نمایندگان سابق مجلس بوده که در حوزه مدیریت اجرایی هم سابقه دارد.

وی تاکید کرد: در انتخاب این پنج نفر هیچ کاری به‌صورت فردی انجام نشده و هر پنج نفر از طریق نظر جمع اعلام شده است و ما با هر نظر داده شده از سوی وزارت کشور موافق هستیم.

وی، از سایتها و فعالان فضای مجازی خواست که برای این پنج نفر و نفرات دیگر خارج از این جمع، عباراتی ننویسند که موجب تخریب آنها شود و به جای تخریب، با این گزینه‌ها گفت‌وگو کرده تا خود مردم نظر دهند. 

فرهنگی در پایان گفت: ما برخی موضوعات را بررسی کردم و مشخص شد که کذب بودند و لذا توصیه می‌کنم به جای تخریب، دیدگاه ها را بررسی کرده و نظرات را ارائه دهند و همه ما امیدوارم استانداری شایسته برای آذربایجان‌شرقی از سوی وزرات کشور انتخاب شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.