×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
فیلم کوتاه تبریز پیشرفت چشم گیری داشته است

به گزارش پایگاه خبری هم نوا،محمد هادی امینی، فیلم‌ساز جوان تبریزی، فعالیت هنری خود در عرصه سینما را با صدا برداری و تدوین فیلم شروع کرده و بعدها به فیلم سازی روی آورده است. پیش از این ساخت مجموعه های مستندی مانند «پژواک سکوت»، «ضلع آخر» و «اتل متل یه خدا» را در پرونده کاری خود دارد و «سایه سفید» «کافه کا» «کنترل» «بالیق» نیز از جمله فیلم کوتاه داستانی ایشان محسوب می شود.

فیلم کوتاه «بالیق» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد هادی امینی می باشد و نویسندگی آن را اکبر شریعت بر عهده گرفته است. این فیلم با بازیگری وحید شیرزاد، محمدرضا قنبری، میلاد بصیر ، یوسف اکبرزاده و با حضور افتخاری کریم اشتری در شهر تبریز تولید شد.

در تولید فیلم کوتاه “بالیق” هادی خان‌محمدی به عنوان دستیار کارگردان، مهدی میمندی به عنوان مدیر فیلمبرداری، یوسف اکبرزاده به عنوان مدیر تولید، محمدحسین رحیمی به عنوان صدابردار، رضا فلاحیان به عنوان طراح صحنه و گریم، الناز جدیری به عنوان منشی صحنه و همچنین محمدرضا سلطانی در اجرای گریم، احد افسر و فرهاد عبدی در گروه فیلمبرداری، امین مهری به عنوان مدیر صحنه، امین حاجوی به عنوان دستیار صحنه، حسام کاظمی به عنوان جانشین تولید و وحید علوی به عنوان عکاس و تصویر پشت‌صحنه، هادی امینی را در تولید این فیلم کوتاه یاری کرد‌ه‌اند.

به گزارش آذرانجمن، «بالیق» روایت زندگی یک کتاب‌فروش خیابانی‌ست که دائم در فرار از دست طلب‌کاران برادر بزرگ متوفایش و نجات ماهی قرمزی‌ست که همیشه همراه دارد. اما‌ برادر او نمرده است!

هادی امینی، فیلم ساز جوان تبریزی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرانجمن در رابطه با روند تولید فیلم «بالیق» عنوان کرد: بعد از تولید فیلم «کافه کا» یک همکار ثابت پیدا کردم و آن هم آقای اکبر شریعت بود و درواقع به یک تیم هنری تبدیل شدیم و «بالیق» نیز ماه عسل این همکاری و دغدغه مشترک ما بود. در حالی که « کافه کا» فیلمی پیچیده در روایت بود، اما در ساخت فیلم «بالیق» سعی کردیم به صورت خیلی رادیکال به سمت روایت تک خطی پیش برویم.

خالق اثر فیلم کوتاه «بالیق» می‌گوید: در سال های گذشته دسترسی به اطلاعات و آموزش در حوزه سینما بسیار دشوار بود و جشنواره هایی هم که برگزار می شد، تنوع و‌گستردگی لازم را بوجود نمی آوردند. اما اکنون دسترسی به سینمای دنیا بسیار راحت است و این موضوع سطح فعالیت های ما و همکاران مان در حوزه فیلم کوتاه را بسیار افزایش داده است. فیلم کوتاه در عرض هفت، هشت سال گذشته در تبریز و کشور بسیار پیشرفت کرده، بطوری که حتی از سینمای بلند داستانی نیز پیشی گرفته و تبدیل به ژانری قابل تامل و معتبر شده است.

وی اضافه کرد: معتقدم که سبک سازی به تنهایی ارزش نیست و اساسا از نظر حرفه ای ایجاد چهارچوب، تناسبی هم با روحیه آرتیست ندارد. اما اگر به جای اینکه در سینمای آذربایجان دارای سبکی مشترک باشیم، از لحاظ ساختاری و محتوایی به یک کوالیتی مشترک برسیم؛ آن موقع سینمای آذبه سطح کیفی بالایی تکیه خواهد زد ، وقتی از سینمای تبریز و آذربایجان صحبت شود ناخوداگاه بیننده و مخاطب یک کیفیت مشخص فکر خواهد کرد و انتظار اثر قابل قبولی را در هر سبک و ژانری خواهد داشت.

امینی، درباره نقش رسانه ها و مطبوعات در ارتقا سینما گفت: امروزه تاثیر رسانه و مطبوعات نه تنها در سینما بلکه در همه زمینه ها امر بدیهی است،همان قدر که سینماگران باید همیشه اگاه به سطح سینمای جهان باشند و برای رشد و پیشرفت این هنر برنامه ریزی کنند،اهالی رسانه بالاخص رسانه های بومی هم به سمت حرفه ای شدن حرکت کنند و مطمئنا جامعه ی توسعه یافته نیازمند خبرنگاران و اهالی رسانه قدرتمند است.

وی افزود: در شهر، منطقه، و کشورمان باید سینما،تئاتر، گالری، کنسرت سالن اپرا باشد، چنان که در گذشته نیز بود و تبریز سردمدار فعالیت های فرهنگی بود. نبودن سینمای هنروتجربه در تبریز نقصان محسوب می‌شد، چرا که تبریز شهری بزرگ و قدیمی است و دانشکده‌های هنر، تشکل‌های هنری و فرهنگی متنوعی و در کنار آن مخاطبان بالقوه زیادی برای این آثار فرهنگی دارد.

مدیر پردیس سینمایی ستاره باران تبریز خاطرنشان کرد: ایجاد پردیس های سینمایی که با پردیس ستاره باران شروع شد و در ادامه پردیس قدس و لاله پارک افتتاح شد امروز به شهر های مرند، جلفا و مراغه و … رسیده است این روند تاثیر بسزایی در گسترش فرهنگ می تواند داشته باشند، چنان که اگر تأسیس پردیس های سینمایی یک حرکت کوچک به نظر برسد اما به اتفاقات بزرگی منجر خواهند شد.

او تاکید کرد: از سال ۹۷ که ما فعالیت سینمای پردیس ستاره باران را شروع کردیم، رویداد های فرهنگی بسیاری در تبریز برگزار شد. هفته های فیلم اروپایی،اکران گروه هنر و تجربه، برگزاری هفته های فرهنگی، جشنواره فیلم کوتاه، فیلم مستند و برگزاری هفته فیلم خارجی و اکران های مردمی از جمله این رویداد ها می باشد و در نگاه کلی به نظرم خیلی موفق عمل کردیم. در سال ۹۸ نیز به یک رونق فوق العاده رسیدیم و در ریتینگ سینما، تبریز جزو هفت سینمای برتر کشور شد.

امینی در پایان در رابطه با تاثیر پاندی کرونا بر فعالیت های هنری من جمله حوزه سینما بیان کرد: واقعیت این است قبل از شیوع ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن تماشاگران پیگیری داشتیم و مخاطبانمان روز به روز در حال افزایش بود. بعد از بسته‌شدن سینماها و تعطیلی‌ها همه چیز تحت تاثیر قرار گرفت و مخاطبان و سینماداران بسیاری خانه‌نشین شدند .با بازگشایی سینماها و اکران فیلم های جدیدو استقبال دوباره مخاطبان امیدواریم که شلوغی سالن و رونق گذشته را ببینیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.