×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
اعمال محدودیت گاز نیروگاه‌ها در فصل زمستان الزامی است

به گزارش همنوا، خسرو آریان‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی برودت هوای استان در زمستان امسال و افزایش تعداد مشترکان شهری و روستایی و به تبع آن تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی اعمال محدودیت مصارف صنعتی و نیروگاهی برای تأمین نیازهای گرمایشی مردم توسط دیسپچینگ شرکت ملّی گاز ایران آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه در هفت ماهه اول سال‌جاری حدود یک میلیارد و ۷۶۸ میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی استان اختصاص یافت که این رقم ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت، افزود: در فصل زمستان با افزایش مصارف خانگی به منظور موازنه تولید و مصرف گاز در استان، ناگزیر از اعمال محدودیت مصارف برای بخش‌های نیروگاهی و صنعتی بر اساس میزان گاز برآورد و تخصیصی توسط دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران هستیم.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اعمال محدودیت‌های بخش صنایع و نیروگاهی بر اساس موازنه تولید و توزیع گاز کشور و میزان گاز تحویلی و بر اساس اعلام های قبلی برای آمادگی بخش‌های نیروگاهی و صنعتی جهت به‌کارگیری سوخت دوم، فیلتراسیون و سایر اقدامات مربوطه صورت می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به گازرسانی چشمگیر در کشور به دلیل افزایش چند برابری مصرف گاز، جلوگیری از افت فشار صرفاً در سایه همیاری تمام مشترکان در مدیریت مصرف حاصل می‌شود.

به گزارش ایرنا، در ۶ ماهه نخست امسال چهار میلیارد و ۴۱۶ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده که به ترتیب بیشترین مصرف گاز به بخش های نیروگاهی، صنعتی و خانگی اختصاص داشته است.

در شهریور ماه سال جاری ۷۴۲ میلیون کیلووات انرژی الکتریکی در نیروگاه های حرارتی تبریز ، گازی صوفیان و حرارتی سهند تولید و به شبکه سراسری برق کشور تحویل شده است و در صورت کاهش سمهیه گاز این نیروگاه ها، احتمال مصرف سوخت جایگزین ( مازوت ) وجود دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.