×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Sunday 28 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25410 خبر
فساد ارزی اخیر، دقیق و شفاف اطلاع‌رسانی شود

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با ابراز تاسف از فساد اخیر ارزی درباره یکی از شرکت های داخلی، با تاکید بر اینکه حاکمیت در مساله فساد با کسی مماشات ندارد، یادآور شد: با توجه به اینکه این موضوع در روزهای گذشته در فضای مجازی بازتاب داده شده و رسانه های مختلف به آن پرداخت کرده اند، لازم است برخوردهای لازم صورت گرفته و اطلاع رسانی دقیق و شفاف از سوی مقام مسئول به انجام برسد.

وی به اظهارات وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره فساد اخیر اشاره و اضافه کرد: ایشان مدعی شده اند پرونده مزبور ۹ ماه قبل از طریق رسانه ملی مطرح شده بود و اصلا موضوع جدیدی نیست، و اگر چنین است، باید در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و شفاف سازی های لازم و کافی به انجام می رسید.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: آنچه هم اکنون مهم است ضرورت شفافیت در این نوع پرونده‌هاست که باید دقیق، سریع و شفاف ابعاد مساله به مردم توضیح داده شود تا اجازه پیشرفت برخی اتهامات به نظام توسط معاندین داده نشود، چون شفافیت موجبات همراهی عمومی در مبارزه با مفاسد را بیش از پیش فراهم می‌ کند.

وی یکی از اهداف محوری و اصلی دشمنان نظام و انقلاب را ایجاد اختلاف و تفرقه بین آحاد مردم و حکومت دانست و گفت: دشمنان تلاش دارند با انواع حیله ها مردم را نسبت به انتخابات آینده دلسرد کنند و حضور آنها در پای صندوق رای را بی‌خاصیت نشان دهند که مقابله با این ترفندهای بیگانگان ضرورت اصلی جامعه امروز است.

آل هاشم افزود: اما مردم با بصیرت و آگاه ایران اسلامی و آذربایجان بارها در ۴۴ سال گذشته نشان داده اند که بدون توجه به دسیسه ها و تبلیغات مسموم دشمنان و معاندان همچنان به مسیر پرصلابت خود در راه دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند بوده و در انتخابات آینده نیز حماسه ای ماندگار خواهند آفرید.

وی همچنین به دیدار اخیر اعضای ستاد کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب اشاره و اظهار کرد: دیروز اجلاسیه نهایی این کنگره با حضور همه اقشار مردم و به شکل بسیار آبرومند و شایسته برگزار شد و به حق قله فعالیت‌های چندین ماهه این کنگره همان بیانات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بود.

آل هاشم با بیان اینکه در این دیدار تاریخی فصل بزرگ و نگاه رفیع رهبری نسبت به آذربایجان و تبریز وجود داشت، گفت: ضرورت دارد تا جملات و توصیه های رهبری به سمع و نظر همه برسد، چون ایشان با توصیفات‌ خاص شناسنامه آذربایجان را گفتند، البته برشمردن ویژگی مردم قهرمان آذربایجان رسم همیشگی رهبری است که در این دیدار که در ابعاد شهادت و سابقه فرهنگی ویژگی های آذربایجان را توصیف کردند.

وی از سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بابت حضور و سخنرانی پربار در کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی قدردانی کرد.

خطیب جمعه تبریز به وقایع غزه نیز اشاره و با بیان اینکه در روزهای اخیر اقدام ددمنشانه آمریکا در وتوی آتش بس بار دیگر خوی استکباری این دولت را به جهانیان نشان داد، گفت: سران واشنگتن با این اقدام مجوز تداوم نسل‌کشی ساکنان غزه را دادند.

آل هاشم ادامه داد: اهداف آمریکا در ادامه این جنگ قابل تامل است، چون تعداد ۱۳ عضو شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رای موافق دادند و فقط آمریکا تنها کشوری بود که آن را وتو کرد و با این کارش ماهیت واقعی خود را در بین افکار عمومی جهان آشکار ساخت.

وی به دیدار خود با رییس فدراسیون فوتبال نیز اشاره و اضافه کرد: در این دیدار به جایگاه فوتبال در فرهنگ جامعه و توجه به اخلاق در میادین فوتبال و رعایت عدالت در بازی‌های لیگ برتر به خصوص برای تیم تراکتور تبریز اشاره کرده و همچنین خواستار احیای تیم ماشین‌ سازی به عنوان قدیمی ترین تیم فوتبال شمال غرب کشور شدم.

آل هاشم توجه به تیم‌های پایه که می‌تواند باعث ظهور و بروز نسل طلایی فوتبال ایران و آذربایجان مانند دهه ۱۹۹۰ شود را از دیگر مطالبات خود از فدراسیون فوتبال بیان کرد و افزود: فرزندان این دیار در حوزه ورزش می توانند با کسب انواع افتخارات ملی و بین المللی باعث نشاط و انسجام ملی شوند.

وی با ابراز تاسف از حادثه تروریستی امروز در مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، گفت: در پی این حمله تروریستی تعداد ۱۲ نفر از نیروهای خادم انتظامی به شهادت رسیدند و چندین نفر نیز از ماموران انتظامی مجروح شدند که ما ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، یاد شهدای این حادثه را گرامی می‌داریم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.