×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
فاصله تهران به تبریز ۵ ساعت کوتاه‌تر می‌شود/ احداث طولانی‌ترین تونل راه آهن کشور

به گزارش همنوا، خیراله خادمی امروز به منظور بازدید از روند اجرای زیرساخت های حمل و نقل به استان آذربایجان شرقی سفر کرد و طی نشستی با معاون عمرانی استاندار نسبت به رفع برخی مشکلات ایستگاه راه آهن خاوران واقع در تبریز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون وزیر راه وشهرسازی راه آهن دوخطه بستان آباد- خاوران تبریز را بخشی از کریدور ریلی شرق به غرب کشور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر زیرسازی این محور ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ریل گذاری مسیر تکمیل شده است و در بخش روسازی نیز تنها عملیات تکمیلی باقی مانده است .

خادمی از تصویب ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ریلی در سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت:‌ ۳۷۰ میلیارد تومان از این مصوبه تاکنون تخصیص یافته است و با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه در صورت تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان باقیمانده، این خط ریلی ظرف یک ماه آماده بهره برداری می شود.

وی اعتبار هزینه شده تاکنون را ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای پرداخت بدهی ها به پیمانکار و مشاوران پروژه مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با تاکید بر احداث طولانی ترین تونل راه آهن کشور به طول ۲ هزار و ۸۰۰ متر در  راه آهن بستان آباد- خاوران ادامه داد: در زمینه ساخت سازه های این محور  روش های نوین با استفاده از ابزار و امکانات بومی و دانش مهندسین ایرانی به کار رفته که در نوع خود مثال زدنی است.

وی ادامه داد: احداث پل قوسی باسمنج به طول یک کیلومتر با استفاده از روش پیشرانی تدریجی یکی از روش های اجرایی است که برای اولین بار در احداث پلی در قوس استفاده شده است.

وی استفاده از ابزار دقیق برای رفتار سنجی دقیق تغییرات ساختاری در احداث تونل ها، استفاده از بالشتک های بزرگ مقیاس در ساخت پل ها و استفاده از ریل ملی را برای اولین بار در راه آهن بستان آباد- خاوران از ویژگی های قابل ذکر این پروژه اعلام کرد. 

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.