×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
ضرورت فراهم آوری بسترهای تبدیل تبریز به شهر هوشمند

به گزارش همنوا، محمد فرشکاران در جلسه سهم اداره کل ICT در افزایش تولید ناخالص داخلی استان اظهار کرد: هدفگذاری رشد هشت درصدی اقتصاد موضوع جدیدی نبوده و همواره در برنامه‌های پنج ساله توسعه و سیاست‌های کلی نظام مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص کشور رشد اقتصادی در برخی مقاطع روند کاهشی داشته و درآمدهای نفتی در اکثر بخش‌های اقتصادی جای خالی رشد را پر کرده؛ اما با وجود درآمدهای نفتی هم، به رشد اقتصادی و GDP مورد انتظار هیچ‌گاه دست نیافته‌ایم!

فرشکاران تصریح کرد: اتکاء به خودباوری اقتصادی داخل استان‎ها، لحاظ نقاط قوت و بررسی چالش‎ها و ضعف‎های مناطق برای دستیابی به رشد هشت درصدی اقتصادی کشور طرح نوینی است که دولت سیزدهم مد نظر قرار داده؛ ما نیز در استان تلاش می‌کنیم گام‌های موثری در این ارتباط برداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: همانطور که استاندار محترم نیز تاکید دارند باید با یک نقشه راه، برنامه‌ریزی و متد مشخص کار را شروع کرده و پیش ببریم.

وی با اشاره به بررسی شاخص های کلان استان نسبت به کشور ابراز داشت: با توجه به مدل‌های رشد تخمین‌هایی برآورد کرده‌ایم و می‌خواهیم بر مبنای آن نقشه راه رشد اقتصادی استان را ترسیم کنیم.
فرشکاران خاطرنشان ساخت: اداره کل ICT موتور محرکه سایر دستگاه‌های استان در نظارت، گردش و بروزرسانی اطلاعات به شمار می‌رود که با تکمیل سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی(SDI) استان در ایفای این نقش موفق تر خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سهم جذب سرمایه 17.5 همتی حوزه خدمات برای تحقق رشد 7.8 درصدی مورد نظر استان، بر ضرورت فراهم‌آوری بسترهای تبدیل تبریز به شهر هوشمند از سوی شهرداری و اداره کل ICT استان تاکید کرد.

در این جلسه محمد فرزاد، مدیرکل ICT به ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‎های این حوزه در استان پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری 12 روستای استان از طریق شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که 11 روستا از طریق اپراتور ارتباطی ایرانسل و یک روستا نیز از طریق اپراتور همراه اول به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کرده اند.

وی در ادامه از ایجاد «سایبر پارک» تبریز به منظور فراهم سازی همزمان زیرساخت مناسب، خدمات پشتیبانی، زیرساخت‌های تحلیل و جریان دیتا و ارتباطات با کیفیت بالا برای تعامل با شرکت‌های تجاری، دانش‌ بنیان و دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در تبریز خبر داد.

فرزاد به تشکیل مجموعه صا آذر با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بخش خصوصی و با مدیریت کلان استان در حوزه های خودروهای الکترونیک، صنایع خودرویی، تجهیزات پزشکی و ICT نیز اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.