×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
شبیه‌سازی خروج هواپیما از باند در فرودگاه تبریز تمرین می‌شود/ مردم نگران نباشند

به گزارش همنوا، هادی نجاتی، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تمرین بر اساس الزامات سازمان هواپیمایی کشوری و قوانین بین المللی برنامه ریزی شده و روز سه شنبه بر روی باند این فرودگاه اجرا می شود.

وی اظهار کرد: در این تمرین خروج هواپیما از باند و انفجار و آتش سوزی شبیه سازی می شود و عوامل امدادی این فرودگاه اقدامات لازم در این زمینه را انجام خواهند داد.

نجاتی، ادامه داد: با توجه به دود ناشی از انجام این تمرین و همچنین اعزام کلیه نیروهای آتش نشانی، امدادی، هلال احمر، نظامی و انتظامی به فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز و هماهنگی انجام شده با ستاد مدیریت بحران استان، شهروندان، مسافران و مراجعه کنندگان به فرودگاه، نگرانی از این بابت نداشته باشند.

آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.