×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
تعطیلی یکی از کارخانه‌های خودروساز آذربایجان‌شرقی به دلیل مشکلات قضایی

به گزارش همنوا، صابر پرنیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در آذربایجان‌شرقی قطعه‌سازان و مجموعه‌سازان بسیار خوبی وجود دارد، اظهار کرد: به منظور ایجاد ارزش افزوده در این صنعت، حتما باید خودروی تولیدی که قطعه‌سازان و مجموعه‌سازان ما را پشتیبانی کند، ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد یک خودروساز با برندی باکیفیت و قیمت مناسب در آذربایجان‌شرقی هستیم، گفت: در این خصوص تقریبا مجوزهای مقدماتی اخذ شده است و امیدواریم تا قبل از پایان امسال خبر خوشی به مردم داده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در تولید خودروهای تجاری قطب تولید کشور است، افزود: در بخش خودرو سواری در استان دو کارخانه وجود دارد که در حال حاضر یکی از این کارخانه‌ها به دلیل مشکلات قضایی تعطیل است ولی در بخش قطعه‌سازی و مجموعه‌سازی مانند تولید موتور، گیربکس و ملحقات خودرو قطب تولید کشور هستیم.

پرنیان اضافه کرد: در جریان برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو در تبریز ۴۰ شرکت حضور یافته بودند که سه تفاهم‌نامه همکاری مابین قطعه‌سازان، مجموعه‌سازان و ماشین‌سازان استان و شرکت‌های بزرگ خودروساز با هدف افزایش سهم تولید قطعات و فروش استان در سبد کشور منعقد شد.

وی، افزایش تولید قطعات خودرو در استان را موجب ایجاد اشتغال و تولید ثروت دانست و متذکر شد: اگر سرمایه‌گذاری خودروسازان در استان افزایش یابد در واقع تکنولوژی‌ها و ماشین‌آلات جدید وارد استان می‌شود و حجم تولید افزایش می‌یابد  بنابراین قراردادهای منعقد شده در راستای تقویت اقتصاد و تقویت قطعه‌سازان استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کسب و کارهای بخش خصوصی رشد زیادی یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر مردم به عنوان مصرف‌کننده نهایی از قیمت، کیفیت و نحوه دسترسی و تامین خودرو ناراضی هستند، چرا که در شرکت‌های خودروسازی مدیریت و نگرش دولتی حاکم است در صورتی که دولت‌ها باید تسهیل‌گر و بسترسازی مناسب برای بهبود بخش تولید باشد.

وی با بیان اینکه خودرو باید از یک کالای سرمایه‌ای به کالای خدماتی تبدیل شود، یادآور شد: وضعیت کنونی بازار خودرو یک فضای کاذب است که قطعا در چند ماه آینده وضعیت تامین خودرو به مراتب بهبود خواهد یافت و در فضای خودرو گشایش بزرگی خواهد شد بر این اساس مردم فریب فضای تبلیغاتی دلالان را نخوردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با تبدیل آذربایجان‌شرقی به یک استان پایدار صنعتی و اقتصادی، باید قطعه‌سازان، مجموعه‌سازان و در نهایت خودروسازان را تقویت کنیم.

پرنیان ادامه داد: یکی از چالش‌های صنعتی به ویژه در صنعت قطعه‌سازی نبود برندی مشترک با حجم تولید انبوه است این در حالی است که اگر حجم تولید افزایش یابد قیمت تمام شده و میزان سرمایه‌گذاری نیز کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه در بخش‌های تولید و صنعت حرکت‌های خوبی شروع شده است، افزود: با توجه به کثرت تعداد قطعه‌سازان استان باید به منظور توانمندسازی این صنعت، زنجیره و هلدینگی تشکیل شود تا با مدیریتی واحد تحولی اساسی در این بخش ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت بالای تولید خودروهای باکیفیت گفت: با اقدامات مهمی که در شرکت‌های دانش بنیان در جریان است همچنین مطالبات مردم در آینده بسیار نزدیک بازار خودرو به تعادل خواهد رسید.

پرنیان اذعان داشت: با بهره‌گیری از سامانه جامع تجارت تمام کالاهای وارداتی و تولیدی در کشور رصد می‌شود، یعنی به عبارتی از این به بعد هر کالایی که شناسه نداشته باشد به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با اجرای دقیق طرح سامانه جامع تجارت از ورود تولیدات زیرزمینی و کالاهای بی‌کیفیت قاچاق به بازار جلوگیری می‌شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.